MS20 Externe input kaputt

chilistein

Junior member
Enige tijd geleden kocht ik tweedehands een Korg MS20 die ik vooral gebruik voor basjes.

Laatst was ik van plan de externe input te gebruiken ("ext. signal in") met mijn gitaar en bas.
Daarbij zette ik de VCO's uit, en alle filters open, volume open, maar er kwam geen enkel geluid uit.

Nu staat op het patch panel bij de input gedrukt 3Vpp max.
Ik weet geen fluit van elektronica maar ik neem aan dat hiermee bedoeld wordt dat de input niet hoger belast kan worden dan 3Vpp.

De vraag is; zou het kunnen zijn dat de externe input is "opgeblazen" ?
En zo ja, hoe is dat te repareren ?

(Als het kan worden verholpen door het vervangen van een simpel onderdeeltje dan lukt mij dat nog wel).

hey Boemtsjak, snelle actie man

nee ik heb de gitaar/bas direct aangesloten zoals aangegeven in de online manual van Korganalogue

mm, ik heb geen afzonderlijke pre amp
dan zal ik eens experimenteren met een aansluiting via de uitgang van mijn mixertje of van mijn audio kaart

maar dan nog steeds; is er een kans dat je te ver kan gaan met het "upcranken" van het input niveau ?

Even snel in de schema's kijkend, ziet het er niet naar uit, dat het signaal van de (bas-)gitaar versterkt wordt voordat het door de filters gestuurd wordt. Ik zou daarom zeggen, dat een preamp misschien toch wel uitkomst zal bieden, in tegenstelling tot wat er in de manual staat geschreven. Maar wees wel voorzichtig met het upcranken van het level, want er zit zo te zien geen upcrank-protectie op de ext. input. Misschien dat de ingang van de opamp, waar het ext. input als eerst doorheen gaat, beveiligd is. Daarvoor zou ik even in de datasheets van die opamp moeten pluizen, maar daar heb ik nu ff geen zin meer in. :Z

..

..

je moet wel een triggerpuls geven anders blijven de enevlopes en het filter dicht volgens mij,je kunt hem ook in de esp doen en dan de trig.out in de trig in en de uitgang van het filter van de esp in de ext.signal in..
Zo haal je uit je bas ook een trigger..en kun je de envelope en het filter gebruiken..

Ik doe dat ook via de External Signal Processor. En dan de post filter out, naar de EXT. SIGNAL in, en idd wel triggeren, anders gaat de VCA niet open. (en het volume wel aanzetten :) )

Back