Origineel geplaatst door C738
laat mij die piwi zijn!
en toen was ik niet echt onder de indruk van de presets, wat pielen maakte me ook niet echt enthousiast.
Bekeer me
-C-
95 % van de presets van de ION - maar dat is geen unicum in synthland - zijn kut.
MAAR er zijn wel een aantal presets die duidelijk demonstreren welke kracht onder de motorkap van dit monster schuilt.
De visie van Alesis was éénvoudig. Geen stem te veel (slechts 8-stemmig) maar wel vette sound.
Als je niet hoort dat ze daar in geslaagd zijn met brio (al was het maar met een 15-tal presets op de 512 ) dan moet je misschien het ding gewoon in huis halen en iets meer tijd investeren dan enkel wat pielen.
Ik koop geen VA synths die niet dik klinken. Basta. En helaas zijn ze in de minderheid, kan je ze op 1 hand tellen.
Maar toegegeven, de meeste presets van de ION klinken volkomen prut en je vraagt je af wat de meeste sounddesingers heeft bezielt toen ze aan de knoppen draaiden.
Maar mits wat gevijs en goed nadenken, tover je zo de vetste sounds uit het machientje. sounds waarbij elke Virus gewoon verbleekt. Niet onterecht wordt de ION nog steeds de best klinkende VA op de markt genoemd.
Want dat is gewoon een feit.