tc electronic m-one XL of Lexicon MPX550

aeroflux

Stamgast
Hallo,

Ik zoek voor in mijn studio een mooie galm voor vooral vocalen maar ook andere toepassingen. Budget zit rond de 500 euro. Nu twijfel ik tussen de TC Electronic M-one XL en de Lexicon MPX550. Heeft iemand ervaring met deze machines en wat is de beste ?

groet van Aeroflux

Ik ga je een heel vervelend antwoord geven.

Ik vind namelijk voor zang de Lexicon galm beter, maar voor all-round toepassingen vind ik de TC Electronic beter.

Bovendien zijn de overige effecten en dynamics in de TC beter dan die in de Lexicon. ALs je een all-rounder zoekt zou ik persoonlijk voor de M-One XL gaan. Wil je echt de beste galm voor zang in die prijsklasse dan moet je de Lexicon pakken.

Ok , lijkt me een duidelijk antwoord, dan zou ik toch voor de Lexicon moeten gaan denk ik. maar om het nog ingewikkelder te maken, nu kom ik ook info tegen over de Kurzweil Rumour. Erg goede berichten !

Ervaring met de Kurzweil Rumour ?

ik zat er toevallig vanmorgen over te denken mijn tc helicon voice prism plus weg te doen. zou dat wat voor je zijn? dan heb je niet alleen goede effecten toegespits op zang (ook met aux in voor andere apparaten trouwens) maar ook harmony en zo. rookvrij thuisgebruik. hangt hier rustig in zijn rek op mijn kamertje.

kijk dan ook eens naar de tc elecronics m-one (zonder xl dus)

kan het zelfde als de xl alleen geen xlr aansluitingen en ietsje minder algoritmes

wel meteen 240 euro goedkoper dan de m-one xl uitvoering bij thomann of musik keuln zo uit m,n hoofd

Back