01x digital mixing studio en varianten...

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Wat vinden jullie van dit principe ?

een mixtafel, controler, midi/audio interface etc... in 1 ?

Is het iets ? Hoe is de kwalitieit ?

Is yamaha met de 01x de enigste met zoiets dergelijks ?

welke merken hebben hier nog meer iets in ?

Wat zijn voor en tegens ?

Does es zoeken kerel. D'r is al heel veel over geboomd.
Of loop gewoon es een winkel binnen.

Inderdaad, er staat al veel op het forum.
Yamaha 01x is de meest uitgebreide op dit gebied met interne FX bussen en eq/compressie per channel o.a.
Tascam FW reeks is er ook.
Oook hebben yamaha, alesis, focursrite verschillende mixers die via firewire op de pc aan te sluiten zijn. Dit is in principe niet zo baanbrekend.
Ik heb een 01x en ben super tevreden.

waar ik een beetje bang voor ben is het volgende;

gezien een prijs van ongeveer 1000 euro voor zoveel ; mixing consule, controller voor synths,cubase etc.. , mengpaneel etc... ben ik bang voor de kwaliteit gezien de netteprijs....

Gaat dit apparaat gezien de prijs wel in verhouding staan tot mijn goede synth setup te denken aan o.a ; fantom XR, virus TI polar ....

Is de kwaliteit van het geen wat afgemixt wordt een beetje professioneel. Het hoeft geen proffesioneel te zijn, maar flink semi- professioneel wel graag.

Het leek me gewoon dat er ergens wel een kink in de kabel moest hebben, aangezien je zoveel krijgt voor een relatief enigzins redelijke prijs.

Ik heb nog veel meer vragen, maar das eventueel voor laters...

Ik heb bij zoeken; ingetypt; 01X en kreeg 11 pagina's ben tot pag. 7 gebleven.

Al 01xray.com gechecked??? :)
Ik vind de 01x zeer professioneel. Het geluid is echt zeer adequaat (vooral in combi. met de i88x).

PS: In Mei komen nieuwe drivers voor de 01x!!! :)

Origineel geplaatst door gremlin23
Al 01xray.com gechecked??? :)
Ik vind de 01x zeer professioneel. Het geluid is echt zeer adequaat (vooral in combi. met de i88x).

PS: In Mei komen nieuwe drivers voor de 01x!!! :)

Mmm, ik heb een 01x gehad, maar was juist niet tevreden over de geluidskwaliteit. Heb nu een Fireface. Is eigenlijk niet te vergelijken, maar ik zou er toch nog wel een eindversterker van kwaliteit aanhangen...

Voor midi controller is het een topapparaat, ik gebruikte het in combi met Cubase, ging perfect...

Back