Gekraak met de cutoff van de Virus TI

Out-Back

Schaduwen en Stof
Hey Mensen:)

Wij zijn laatst over gestapt van Logic 5.5 naar cubase SX3..... Wij werken met de vrius TI en dat werkte niet echt lekker met de ouwe versie van logic dus vandaar de overstap.... Eenmaal overgestapt gaat het eigenlijk best prima met cubase en de samenwerking met de Virus Control is ook echt helemaal super:okdan: maargoed wij doen ook veel met melodiƫn en als we dus een lead geluid gebruiken(dit hadden we ook al met Logic) en een melodie met meerdere lagen dan krijg je gekraak als je langszaam de cutoff gebruikt.... we dachten eerst dat het aan het geluidje lag maar dat is het dus niet want hij doet het met elk geluidje....

Hebben misschien meer mensen last van dit probleem??? het gaat hier wel om melodiƫn van 3 lagen of meer...

Meld je probleem even bij Access. Ik heb zelf geen last van wat jij zegt, en geloof niet dat dit een bekend probleem is. Daarom des te meer reden om het aan ze door te geven :)

We kunnen het wel aankaarten bij access, maar ik weet niet of jij daar ervaring mee hebt maar wij wel.... access is heel erg slordig en onproffesioneel met klachten... je krijgt vage antwoorden terug en ze wijsen elke keer naar de apperatuur die niet goed is buiten de virus om.... wijsen naar anderen kunnen ze goed...

Het is ook niet zo heel erg... anderen horen het niet maar het gaat erom dat wij het wel horen en dan gaat het je irriteren want je wilt je mix gewoon heel erg clean hebben...

Ik weet zo niet welke presets we mee zijn begonnen(doen er zelf ook nog veel aan en geven een eigen naam), maar pak een mooie lead en maak een melodie met minstens 3 lagen... al is het maar een loopje van 8 tellen... en teken dan de automation data zodat de cutoff langzaam opkomt en je krijgt in onze speakers van die hele lichte knispers...:)

Luister eens naar de attachment? Hoor je hier die knispers? Op 0:19 hoor ik een tikje, en op 0:20 bij de aanslag van de eerste hoogste noot. Als ik dit blijf loopen in Cubase dan hoor ik die op 0:20 eigenlijk altijd, dus dat is niet goed en ga ik melden bij Access. Die andere op 0:19 wijt ik maar even aan het nog niet 100% stabiel zijn van de TI, want die hoor ik nu alleen nog maar in de mp3 die ik maakte.

Attachments

• testje.mp3
    882,8 KB · Bekeken: 81
Dat is precies wat ik bedoel!!! wij werken met iets scherpere leads dus bij ons komt het nog vaker voor dan bij jou, maar het zijn ze wel...die cutoff die is niet helemaal lekker volgens mij.... het is minimaal maar toch...iig bedankt dat je het ff zo gedaan hebt:okdan: , maar aan access melden heeft denk ik weinig zin... probeer trouwens aardig wat distortion over het geluid heen te zetten... ik denk dat het dan al veel erger is..

Trouwens als je de tellen iets uitbreid... zoals maak er maar 32 tellen van en laat hem dan heel langszaam opkomen dan word het nog erger... hoe langszamer die gaat hoe erger vaak...

Hmm ik vind het allemaal wel meevallen met de willekeurige tikjes, ook als er distortion overheen zit. Maar goed dat lijkt te verschillen per systeem. Behalve dan elke keer wanneer de 4e toon (zoals 0:20) erbij komt, dan krijg ik 1 tikje. Dat is gewoon niet goed, en ga ik melden.

Ik denk het wel dat het verschilt.... ik heb hier een klein stukje waar je het wel duidelijk kan horen dat het de hele tijd aanwezig is bij ons..

Attachments

• test.mp3
    136,3 KB · Bekeken: 77
Sorry maar ik hoor niet wat je bedoelt? Kan je het deuntje eens droog posten? Als je minder noten doet dan heb je er geen last van? Kan het niet zo zijn dat het de amp of filter envelope is die tikt?

De studio heb ik niet aan huis... das ongeveer 5 tot 10 min rijden dus dat word moeilijk... ik heb hier een stukje uit een track gepakt...het is voor mij heel duidelijk... misschien omdat ik het nu weet dat het er zit... maargoed ik denk niet dat het de filter envelop is... het is echt de cutoff zelf... het is jammer dat ik het niet echt duidlijk aan je kan laten horen maar als ik eraan denk zal ik je wel ff een pb geven met een overduidlijke knisper in de cutoff.... :biertje:

Back