hardware voor een leek

thijswijnants

Nieuwkomer
iemand een goed en breed advies over wat aan te schaffen als je al 6 jaar met sofwaretrekker Renoise werkt en nu dan welles de echte base en drumsound wil van de door iedereen altijd zo ge eddifaide hardware?
het moet iets zijn met als belangrijkste 2 kenmerken een proffessionele vette sound voor bas en drums en bovenal een overzichtelijke en gebruiksvriendelijke bediening. ik heb moeite om veel informatie snel in me op te nemen. mijn muziek onstaat dus ook vooral vanuit creativiteit meer dan vannuit technische kennis. dank alvast

thijs wijnants

Re: hardware voor een leek

Origineel geplaatst door thijswijnants
ge eddifaide

Ge...waaat???

Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel je wil uitgeven. Wil je ook toetsen of meer een groovebox?

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=54882 al gelezen? :)

"Bas" en "Bass" zijn overigens verschillende dingen; bedoel je de bas als in basgeluid/gitaar, of als in basdrum? "Vette" sound komt overigens niet zomaar uit een apparaat*; daar moet je het masterings-gedeelte meestal eerst lief voor aankijken (equalizer, compressors).

* lijst vintage analoge synths die volgens de kenners onder de uitzonderingen vallen

Laatst gewijzigd:
ok ja toetsen wil ik er ook wel bij. maar belangrijk is dat ik zo veel mogelijk kan met zo min mogelijk apperatuur. geld is niet echt een eerste zorg. en ik bedoel idd het basgeluid als in base-lines

Re: hardware voor een leek

Origineel geplaatst door thijswijnants
iemand een goed en breed advies......ik heb moeite om veel informatie snel in me op te nemen

Ik zou als ik jouw was echt de bovengenoemde threads doorlezen!:okdan:

Een alles in één bak, als je een compleet nummer wil maken op 1 machine kom je snel bij de grooveboxen uit. maar als geld geen probleem is (wou dat ik dat ook had) zou ik toch voor meerdere apparaaten gaan. bijvoorbeeld 1 "vette" voor de drums, en een "vette" voor je synth geluiden (bas,lead) Een sampler kost ook niet zo veel meer, kun je je samples uit Renoise live en in je hardware bespelen.

Wat mensen vet vinden, en wat jij vet vind, daar moet je toch een hoop voor lezen hier. Linkjes naar de fabrikant volgen, mp3tjes op de site luisteren, zoeken naar demo's van apparaaten waarbij je een gevoel krijgt dat het iets voor je is.. Dus vooral zelf een beeld vormen van wat er te krijgen is. Heb je uiteindelijk waarschijnlijk nog meer plezier in dan als iemand hier zegt. Koop apparaat X, en je hebt je droom apparaat... Zo werkt het niet.

Maar goed als ik jouw was zou ik een Spectralis kopen: http://www.radikaltechnologies.com/Products/SPECTRALIS/spectralis.html
Doet drums, bas, synth, filter, samples, en weet ik het nog wat.. :W

en als ik dan ook geld heb doe ik met je mee, tot die tijd is bovenstaande advies om de Spectralis te kopen puur gebaseerd op geluidsvoorbeelden, informatie op deze en andere websites, en mijn drang naar deze bak;)

Re: Re: hardware voor een leek

Re: Re: hardware voor een leek

Origineel geplaatst door Syntax Terror
Maar goed als ik jouw was zou ik een Spectralis kopen: [/QUOTE] Daar zat ik ook aan te de...nths te zijn op dit moment, en heeft toetsen.

een goede basis en tweede hands goed voorradig een rm1x van yamaha een leuke intuitive
hardware sequencer met redelijk interne geluiden evt een goed klinkende drumdoos (naar smaak) erbij bv 309 van quasimidi heeft nl. een goede bass lead synth on board

dan kun je toch al redelijk van god los voor het moment dan

good look to you!!!

Vergeet die spectralis. 48 menu's doorduiken? Het ding is moddervet en hardstikke leuk maar het lijkt me absoluut niks voor iemand die wil beginnen met hardware. Verder is de Spectralis ook nog niet klaar, en hoewel Joerg een supersympathieke gast is zit 't er dik in dat dit apparaat bij de topicstarter na 3 maanden een dure presse-papier wordt.

Ik zou eerst eens kijken naar de nieuwe Roland SH-201 of zo. Supersimpel, heel intuitief, geen geduik in menu's en zo, werkt keurig met je computer samen. Wat basslines betreft, Waldorf Pulse is niet duur en een goed werkpaard.

Voor de drums, tja.. da's wat lastiger. Novation Drumstation? Of anders een leuke Electribe MX/SX. Let wel; het handig en makkelijk sampletjes slepen van hier naar daar wat je van de computer gewend bent gaat vaker niet dan wel op voor hardware-dingen. Deze apparaten werken wel over 't algemeen intuitief (behalve de Pulse dan, da's even studeren, maar omdat je maar 1 stem hebt is dat toch weer eenvoudiger.

Wil je deze zwik combineren, dan moet je ook op zoek naar een mengpaneel of een uitgebreide audio-interface als je die niet al had.

echt super gaaf al die reacties! hoop termen die me nog niets zeggen maar ik waardeer alle adviezen zeer. ik reageer later met meer woorden, moet nu aant werk. dank, thijs

Back