Low budget midi-setup

Origineel geplaatst door Yako
Als de weg die het signaal aflegt niet te lang is, en de apparaten zijn parallel geschakeld (wat meestal het geval is), dan zou het voltage geen probleem moeten zijn...
Wat zeg je, parallel en MIDI?
Doorlussen via de thru poort is altijd een versterkte versie van het signaal dus serieel of om helemaal correct te zijn "daisy chain".

Zoveel vestand heb ik er ook weer niet van... je zal wel gelijk hebben.

Origineel geplaatst door Hazes
De vertraging wordt dan ook niet veroorzaakt door kabels of pluggen, maar door het feit dat midi alle signalen achter elkaar door dat kabeltje moet proppen. Als je dan een x-aantal apparaten achter elkaar lust en allemaal aanstuurt vanuit 1 midi-poort, hoopt de midi-data zich op en krijg je vertragingen of een zwabbere clock/ synchronisatie. Als je weinig midi-data over een kabel stuurt, dan zul je waarschijnlijk meer apparaten achter elkaar kunnen zetten voordat je last krijgt van dat soort bijverschijnselen.

oke dankje dat is een stuk duidelijker zo.

idd, dat is al vele jaren aangetoond. Als je bijvoorbeeld 3 soundmodules serieƫel aansluit, dan zal de 2e module een fractie later de midi signalen ontvangen en de 3e nog een fractie later, etc.
Als ik meer apparaten heb dan midi interfaces, dan zou ik de effecten modules eventueel achter een soundmodule daisy chainen, gezien ik de attack van het geluid zelf wel strak getimed wil hebben...

Back