FL studio6 blijft hangen.

plieuw

feunend lid
Aloha,

Ik gebruik al jaren fl maar met fl6 krijg ik dat mijn geluid hapert.(blijft even hangen, bzzzzz..)
Het lijkt mij dat de buffer het niet trekt ofzo?.

Het gebeurt niet altijd maar steeds vaker.(en het is geen cpu probleem op 20% gebeurt soms al)

Ik gebruik een emu 1212, amd 64,1024 mb ram

ik zou graag zonder haperingen willen flstudio-en....hoe kan ik dit fixen?

alvast bedankt.....

welke driver gebruik je ? asio ? wat is je latency / buffer setting ?

Tja ik gebruik de asio driver van mijn emu 1212, op een latency van 4 miliseconde. maar ook al zet ik die hoger dan doet fruity nog steeds kut.

het zijn geen kraakjes ofzo het is meer een aphex twin buffer geluid. een soort verrotte(niet sync) versie van supertrigger zegmaar.

en ik draai fl op windows 2000.

Dank...

maarre, je zou het ook kunnen zien als een "eigen geluid"....

probeer eens alle processen die op de achtergrond draaien af te sluiten, die kunnen soms heel irritant doen, mijn firewall vind het leuk om eens in de 10 min naar de 99% cpu te schieten en vlak daarna weer naar 1%.
probeer eens hoe het werkt met de asio4all driver, die zal met jouw geluidskaart zeker ook wel werken.

veel suc6,

bliepbliep

Ja shit ik heb wel 20 processen in de background lopen. :stupid

Ik kan ze wel handmatig uitzetten. maar hoe krijg ik het zo dat die extra processen niet opstarten?
zodat ik het niet meer handmatig hoef?

Ik heb helemaal niets anders nodig dan de daw functies, geen firewall virusscanner e.d.

ik heb een andere computer voor internet e.d. (daar zit wel een firewall en scanner op)

probeer 6.0.8 eens. Die heeft bij mij hetzelfde probleem gefixt.
Het kan zijn dat je die al gebruikt natuurlijk.

Back