Pitchshift automaten?

Theofiel

Ingeburgerd
Hoi daar,

Ik weet niet of ze werkelijk bestaan, maar ik zoek eigenlijk een plugin waarmee je in de tijd de pitch en/of timing kunt bepalen, en deze bijvoorbeeld kan automaten in cubase...

Ik heb wel dergelijke plug-ins zoals Wow 'n Flutter, wat een erg leuk dingetje is dat de instabiele motor van vrogere pick-ups nabootst, tot in het extreem. Alleen hiermee kan je niet rechtstreeks de pitch automaten.

Groetjes

cool, zulle we een clupje oprichten? :dubbel:

Ik heb zo'n gevoel dat ze niet bestaan alleen...

goed, realtime gaat niet lukken.
Dan vraag ik het anders, ik zoek namelijk iets waarmee je een audio bestand kunt timestretchen in de tijd, en dus aan kunt geven met iets van een automationcurve hoe 'diep' de timestretch gaat.

bijv. de parameter op 0 -> originele snelheid, parameter op 127 -> geen snelheid, en in het midden dus halve snelheid...iets in die richting

zo'n functie die de pitch beinvloed is ook cool...

Het gaat er niet om dat ik iets recht moet trekken ofzo, ik wil het gewoon gebruiken als soort van effect, om een beetje met het geluid te spelen.
Het effect van een langzaam stoppende platenspeler nabootsen ofzo.

ik gebruik daar Soundtoys SPEED voor
weet niet of dat alleen rtas/tdm is trouwens

Melodyne is komt idd. het dichtst in de buurt, alleen word daar audio opgedeeld in kleine stukjes volges mij, die je dan onafhankelijk van elkaar kunt veranderen van pitch en lengte.
Ik zoek iets dat het zegmaar niet per 'stukje' doet maar gewoon per sample.

ik doe dat meestal in Kontakt....controller aan time toewijzen en gaan...

maar je kunt ook gewoon stukjes audio in de audio-editor in Cubase pakken en die dan time-stretchen...

Idd. En makkelijk voor live gebruik aan een controller toe te wijzen.

Origineel geplaatst door Theofiel
Melodyne is komt idd. het dichtst in de buurt, alleen word daar audio opgedeeld in kleine stukjes volges mij, die je dan onafhankelijk van elkaar kunt veranderen van pitch en lengte.
Ik zoek iets dat het zegmaar niet per 'stukje' doet maar gewoon per sample.

Ben er niet helemaal zeker van maar volgens mij deelt melodyne niet op in stukjes. Het is gewoon een stretch/pitch curve die je door de sample mikt zonder daarbij je sample te knippen oid (visueel deelt melodyne het wel op in stukjes, maar dat is alleen om snel te zien wat melodyne met je sample doet).

Back