upgrade e6400 e4xt

studio10

Nieuwkomer
:o: ik heb een e-6400 met 128 mb gehuegen 1gb harde schijf
8 extra uitgangen eos 4.10 software en uitgebreid met 128 polyphonie , is het dan verstandig om deze te laten upgraden
en zoja heb ik dan deze opties voor jan lul laten instaleren of blijven deze intact en waar kan ik hem het beste laten upgraden (voor weinig).Ik dank u.

Hij zit al behoorlijk vol wat wil je nog upraden (E-Synth 16 MB Sound ROM, digital I/O,) Emu is niet echt goedkoop wat dat betreft maar het beste is om het zelf
te doen. Je kunt via internet kijken naar de goedkoopste oplossing voor het upgraden
van je Emu 6400,verder heeft http://www.studiodedijk.nl veel gedaan in Emu en
ook http://www.musicstorekoeln.de/start.htm heeft soms leuke aanbiedingen.

Je wil je Emu sampler upgraden. OK, maar naar wat??

Want is jouw toestel een 6400 classic of 6400 ultra? Aan de versie van je OS te zien, vermoed ik een ultra?

Het model dat je nu hebt met al die opties (128voices, 128MB, hard disk, 8 outs) komt overeen met de specs van een E4 XT. Er valt dus niet zoveel meer up te graden, buiten grotere hard disk, E synth ROM, Dwam card (AES/EBU, qwerty keyboard input, 2e midi I/O).

Als je geen ultra hebt, kan je de processor wel laten upgraden naar ultra, maar dit is nogal duur.

reactie op de vraag E-6400 classic of ultra

reactie op de vraag E-6400 classic of ultra

ok ik ben mischien een beetje onduidelijk geweest.
het is een E-6400 classic , de eos 4.10a is geplaatst i.v.m. de plaatsing van de Phatt/orbit soundrom.Sorry dit was ik vergeten.Maar het gaat hem hierom , je kunt nu je Classic laten ultracizen ( wat nog best wel prijzig is ) , is dit het geld nu echt waard en blijven de opties die ik nu heb ongewijzigd ?.
En zijn er mensen die een programma hebben om emu sample cd-roms te kunnen kopieren zodat je mischien kunt ruilen onder elkaar en zijn er mensen die onder elkaar cd-roms willen ruilen? mt vr grt studio10

http://www.emulatorarchive.com/Samplers/E4Overview/E4Ultracize/e4ultracize.html

In January 1999 E-mu Systems announced that some later models of the Emulator 4 range (E4XT, E4X, E-Synth Rack, or e-6400) can be updated to become a full function Ultra. This entails a motherboard swap at a service centre or E-mu Systems, and it costs from around $995 - $1395.

The upgrade is $1395, but you get a rebate of up to $400 if you have a high specification model already.

Who is Powered Off ? If you own an E4, an e-64 or any of the E4 keyboard versions - you can not upgrade. The necessary hardware changes are so expensive, that it is cheaper to buy a new Ultra.

Should I do it ? If you really want the new Ultra power and if you haven't spent lots of money upgrading your current Emulator 4, then go do it. However you might want to consider getting an E5000 as it is not much more than the upgrade. At least the sample RAM SIMM's can be re-used on the new board.

The full set of Ultra features is as follows:

The Motorola 5206e ColdFire RISC 32-bit processor
128-voice polyphony
The existing GO5 24-bit FX engine
Dual MIDI In, Out and Thru
Word Clock In and Out
Digital AES/EBU ASCII interface
4 MB Flash OS, upgradable to 16 MB
20-bit DAC's with 128x over-sampling
8 balanced outputs, upgradable to 16 balanced outputs
EOS 4.0 (Ultra version including Beat Munging)
E4 Ultra Production Sound set CD-ROM
2 RAM, 4 ROM slots
Internal upgrade slot location for the upcoming RFX-32, 32-bit FX processor
MAC/PC version of EOS Link, remote control software

Van het apparaat dat je nu bezit, blijft enkel het frontpaneel over; al de rest wordt vervangen. Van de opties die je vroeger reeds hebt betaald, blijft dit over :
- de 128 MB ram
- de interne hard disk

Het geld dat je al had betaald voor de 128 voices upgrade én voor de 8 analoge outputs ben je in zekere zin kwijt, want dit wordt volledig vervangen door nieuwere types. Als ik het berichtje van Emu goed begijp, krijg je er wel $ 400 USD korting voor, ter compensatie.

Het voordeel van de Ultra ligt vnl. in de snellere processor :
- snellere laad/save-tijd,
- iets snellere display screens,
- "beat munging" (=real-time stretching)
- snellere (destructieve) sample editing
Die snelheidswinst ga je (uiteraard) niet echt merken bij het editeren van presets, envelopes, filters, LFO's enz enz

Persoonlijk vind ik die upgrade niet echt de moeite waard, zeker niet aan die prijs.

Re: reactie op de vraag E-6400 classic of ultra

Re: reactie op de vraag E-6400 classic of ultra

Origineel geplaatst door studio10
En zijn er mensen die een programma hebben om emu sample cd-roms te kunnen kopieren zodat je mischien kunt ruilen onder elkaar en zijn er mensen die onder elkaar cd-roms willen ruilen? mt vr grt studio10

Met NERO kan je eender welke CD of CD-Rom kopiëren in eender welk format (dus ook Emu, Akai, Mac) door er een zgn. 'disk image' van te maken, en deze op CD-R te branden. Nero wordt tegenwoordig bij veel branders standaard meegeleverd. Op je hard disk wordt dan 1 grote file geplaatst van bv. 650 MB, die alle putjes op het CD-oppervlak als het ware "weerspiegelt", zodat je een exacte kopie hebt. Het maakt dus niets uit dat Windows geen Emu/Akai kan lezen.

NB/Disclaimer : ik wil hiermee het illegaal kopiëren van sample CD-Roms NIET aanmoedigen!! Deze kopie-functie kan echter wel op een zinvolle, eerlijke manier gebruikt worden, nl. om safety-copies te maken voor jezelf, vooral van CD-Roms waar je veel geld voor hebt betaald, en waarvoor het echt zonde zou zijn, moesten ze beschadigd of kwijt raken.

Back