Waldorf MicroQ

Jeroen

Music!
Wauw,

Vanmiddag kwam Toni van Plebweb hoogstpersoonlijk mijn bestelde MicroQ bij me thuisbrengen. Wauw, wat een ding. Nooit geweten dat je met 3 oscilators zo veel verschillende geluiden kunt maken. Eat your heart out Motif 6 (die ook natuurlijk zijn sterke punten heeft)!

Guess it's going to be late tonight...

Grtz,
Jeroen

Ik zie ff totaal geen overeenkomst met de Motif, behalve dat het ook een synth is... :confused:

Ben dus zelf ook een grote Q-fan! Gefeliciteerd dus. Echt een hele vette bak.

niet te vergelijken...

een rompler motif en een digitale mq, de Q is een hele goede synth. lijkt me duidelijk dat qua geluiden de mq het zeer zeker wint van de motif (welke modelling synth doet dat niet:)) (of is dat persoonlijk:P)

Motif

Motif

Maar de Motif heeft ook zo zijn sterke punten, bovendien heb ik een PLG-150AN board erbij. Mijn punt was dan ook eigenlijk dat ze elkaar zo goed aanvullen. Voor een rompler is de Motif toch errug OK...

Grtz,
Jeroen

rette vette synth
al zijn de bassen niet de vetste
de interface is ook niet je van het
maar wel erg fijn voor de diversiteit
en ik vind 300 presets wel erg weinig

Ik heb nu zo´n maand of twee de microQ van Mario in m´n bezit, maar ik moet zeggen dat ik ´t nog niet helemaal weet. De sounds zijn heel ok, maar lichtelijk ´ver weg´. De mogelijkheden zijn heel ok, maar toch vrij lastig te programmeren. Een paar hele simpele fixes zouden het makkelijker maken allemaal...

Maargoed, misschien moet hij wel groeien. Mis m´n FS1R wel af en toe...

geweldig ding die micro q. kheb er zelf ook 1 gehad, maar khad m weg gedaan omdat ik een nieuwe computer nodig had. aan de ene kant ben ik blij dat ik m niet meer heb, van dat geld heb ik een nieuwe computer gekocht en dat is toch wel het belangrijkste onderdeel in mijn setup, zonder computer ben ik niks, maar ja kmis m wel mijn micro q.

Ik heb er een gehand, vond het een kutbak. De reactie van de koppen, interface en die sounds vond ik echt slecht. Misschien goed voor iets in het hoog, maar zeker niet voor vette bassen. Vond de sounds ook niet passen in een mix.

Back