sh 101 moet gemaakt

markaugust

Stamgast
ik heb er net 1 en gadverdamme wat een vet geluid zeg.
mn eerste true analoogje, na mn dco-jx3p
maar nu een vraag; 1 toets van mn sh 101 werkt niet (daarom voor een goed prijsje kunnen krijgen!); is dat een mankement bij zulke oude synths wat een hele hoop geld kost om te fixen of valt dat wel mee?
iemand een idee op wat voor een bedrag ik kan rekenen?
bij mn jx3p zijn wel 3 toetsen kapot en kan ik geen userprograms meer opslaan. om die te fixen ben ik vast goedkoper uit als ik een nieuwe koop toch?

als een toets het niet doet is het meestal vuil dat bij het contact zit.
dat is vrij eenvoudig zelf op te lossen.
heb het zelf ook gedaan. onderkant los, toetsen geheel eruit, toetsen eraf, contact rubber eraf, schoonmaken, in elkaar zetten klaar :)

Bij mij doen de knopjes van de arpeggiator en hold het niet meer zo goed, ze vliegen ook steeds aan en uit, ik had gehoord dat dat erg tricky was om te repareren? Nuja ik stuur hem nu gewoon met CV/GATE aan dat werkt ook wel.

Origineel geplaatst door smackos
Bij mij doen de knopjes van de arpeggiator en hold het niet meer zo goed, ze vliegen ook steeds aan en uit, ik had gehoord dat dat erg tricky was om te repareren? Nuja ik stuur hem nu gewoon met CV/GATE aan dat werkt ook wel.

Ik heb juist dat de sequencer knop soms aan en uit gaat, maar dat heeft er meer mee te maken dat die knop gevoelig is. Mijn oscillator wil soms niet goed tunen.

Origineel geplaatst door smackos

Kunnen die knopjes niet gewoon vervangen worden dan?

Back