monitors getest bij key music

Origineel geplaatst door MrM
KRK RP 8 [per stuk] bij FIETBEK

Deze aktieve monitor van KRK heeft een 8" woofer en een 1" tweeter. Hij heeft een vermogen van 140 watt (bi-amp) en een frequentiebereik dat loopt van 45 Hz tot 20 kHz. Deze monitor moet je gehoord hebben. Als je niet beter wist, zou je denken dat hij veel duurder was!

van 356,- voor 299,-

Dus het ken net!
http://www.feedback.nl/?id=55&b=KRP8

Bij Tonika.nl hebben ze ook een leuke aktie:

actieprijs
€ 598,00

daar heb je er 1 voor de prijs van 2 :D

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Bij Tonika.nl hebben ze ook een leuke aktie:

actieprijs
€ 598,00

daar heb je er 1 voor de prijs van 2 :D

Als je heel goed leest, is het een 'set':

Krk Studio Monitor Set

* Frequentiebereik: 45Hz - 20kHz (+/- 1,5dB)
* 8" Glass Aramid Composite Woofer
* 1" Neodymium Soft Dome Tweeter met Ferro Fluid
* XLR, RCA (tulp) en jack inputs
* 140 Watt Dynamic Power Bi-amp
* 24dB Octave Filters
normaal
€ 715,00

actieprijs
€ 598,00

Persoonlijk neem ik aan dat een setje bestaat uit 2 stuks; als Mental Theo op TMF aan twee pubers vraagt of ze een setje zijn, dan zal setje wel duo of paar betekenen... :D

oops idd niet goed gelezen ..... schrok al van de prijs :o:

bij verspuy kosten ze 295 :biertje:

weer 2 x 4 euro goedkoper ... heb je de verzend kosten erweer uit ...

ik zit er zelf aan te denken om ook een set te kopen ... ben alleen zo bang dat ik straks 600 euro uitgeef en ik amper verschil hoor tussen de krk's en mn pionieer hifi speakers .... en ff ergens in de buurt gaan vergelijken zit er ook niet in..

maar ik merk de laatse tijd dat ik erg onzeker ben geworden over t geluid wat ik afmix ..
dus misschien meot ik er toch maar eens aan gaan geloven en eerst maar eens monitoren kopen ipv nieuwe synths of andere meuk ... heb laatste tijd de meeste threads qua monitoren vergelijking etc. wel een beetje gevolgd ..
en daaruit concludeer ik dat die krk's toch de beste keuze zijn in die prijs klasse .... hopen dat ze t geld waard zijn.

btw.. wat misschien ook nog een tip is die ik nog niet heb gezien op t forum ...

hifi en studio monitoren naast elkaar gebruiken ..... zodat je op beide kan afmixen en vergelijken.. of is dit een beetje onzinnig? t lijkt mij iig erg logisch om zo te werken (natuurlijk niet op beide tegelijk, maar afentoe ff switchen) ....
moet nog ff zien hoe ik dat ga aansluiten

... ff ergens in de buurt gaan vergelijken zit er ook niet in ...
Ik weet niet waar in drenthe je precies zit, zijn er bij de oorserburen misschien goede winkels te vinden?

Altijd luisteren, nooit blind kopen!!!

volgens mij is KRK rp8 gewoon de beste keuze ...eigenlijk geen negatieve dingen over gelezen . vond ze altijd alleen erg duur, maar nu t weer dikke 100 euro scheelt op een set, zijn ze toch wel weer interessant geworden voor mij.. hiervoor was ik van plan Tannoy Reveals te kopen, maar wat ik zo lees zijn de rp8's toch weer een klasse beter...

en ff ergens in de buurt gaan vergelijken zit er ook niet in..

Ik weet het niet zeker, maar Big One Music in Zwolle zou ze kunnen hebben.
Je kunt daar in elk geval wel luisteren naar je CD's, ze sluiten de speakers aan, als ze al niet aangesloten zijn.
Maar of ze ook de KRK RP 8 hebben weet ik niet zeker, KRK's verkopen ze wel, dus wie weet.
ik zou zeggen, bel ze eens op.

Big One Music
Rieteweg 13 - 8041AJ Zwolle
Tel: 038 4223222

Back