JP8000 software updaten ? wel of niet doen ?

Hoi,

ik kwam deze software update tegen van Roland zelf voor de JP8000:

-----------------------------------------------------

V1.05 UPDATE

Identifying the Version Number

1. Turn on the power while holding down [LFO1 WAVEFORM] [1] and [3]

2. The version number appears on the display

3. After checking the number, turn off the power

JP-8000 Software Update Procedure

WARNING: The JP-8000 may not start up if the information is not transmitted properly.
It is very important not to turn the power off of the JP-8000 during the update
procedure. This procedure will also erase the data in the User memory. Make sure to
back up important data via sysex before completing the update. The bender and ribbon
sensor settings will also be lost during this procedure. A procedure for resetting
these settings is included at the end of this document.

The File names included are as follows:

_00001.mid
_00002.mid
_00003.mid
_00004.mid
_00005.mid
_00006.mid
_00007.mid
_00008.mid

-----------------------------------------------------

er staat nergens wat het nut hiervan is ? moet ik het nou wel of niet doen ? ervaringen ?

Ik heb geen JP, maar zit in de ICT en daar hoor je vaak de woorden: "If it aint broke, don't fix it!" (niet updaten als het niet nodig is!)

Kort door de bocht misschien, maar zoals je aangeeft, er staat nergens wat er "gefixed" wordt.
Verder moet je kijken of JIJ het nodig vind: Doet ie alles naar behoren? Heb je geen last van OS fouten? Als hij voor jou werkt zoals je wilt dat hij werkt, en je merkt niks van eventueele bugjes, zou ik het risico niet lopen.

Misschien is er wel iets opgelost voor mensen die hem via MIDI koppelen aan een MAC en ben jij een windows gebruiker? FF als voorbeeld natuurlijk, maar soms worden er dingen gefixed waar je niks aan hebt, dan zou ik het risico niet lopen!:)

Laatst gewijzigd:
Ik heb mijne wel geupdate hiermee. Geen idee wat er gefixt is, want ik had m pas een paar dagen voordat ik de update uitvoerde.

LET OP: je moet goed controleren of de checksum hetzelfde is, voordat je de volgende midi file over stuurt!
Na iedere midi file geeft je JP8000 een controle checksum nummer (4 cijfers) aan. Dit moet overeenkomen met het nummer uit de readme file van de update.

Verder raad ik je aan: speel de midi files af op een tempo van 100 of langzamer, anders gaat het gegarandeerd fout.

Succes ermee!

Sowieso raar dat ze niet vermelden waar die update goed voor is

Maar als je jp8000 naar behoren werkt zie ik het nut er niet van:)

ik heb hem ook geupgrade in het verleden, er is wel een lijst met wat die fixte, ik kan het me niet meer herinneren wat het was, maar ik vond het blijkbaar belangrijk genoeg om te upgraden. Upgrade was geen enkel probleem trouwens. Maar ik heb wel de nodige horror stories op het net gelezen in de roland user group van mensen waarbij de upgrade was mislukt en die met een compleet dooie jp8000 zaten. Dus alleen doen als je vrij zeker bent van je setup kwa stabiliteit want het duurt wel een hele tijd voordat je al die midi files naar je jp gestuurd hebt. Dus een stabiele omgeving is noodzakelijk.

Ik heb die van mij ook bewust niet geupdate. Die van mij werkt al 5 1/2 jaar feilloos en zie er ook niet het nut van in.
Ik had wel eens gecheckt welke OS ik heb en dat is bij mij 1.04 . De nieuwste versie is 1.05 als ik me niet vergis. Volgens mij voegt het ook niks toe en ik wil sowieso geen risico lopen dat ie straks niet meer opstart mocht de file eventueel corrupt zijn.
"If it aint broke..." ;)

Hoe krijg je je JP aan de praat als ie dood is na die update? ( gewoon uit nieuwsgierigheid :erm: )

Origineel geplaatst door ChampionSound
Ik heb die van mij ook bewust niet geupdate. Die van mij werkt al 5 1/2 jaar feilloos en zie er ook niet het nut van in.
Ik had wel eens gecheckt welke OS ik heb en dat is bij mij 1.04 . De nieuwste versie is 1.05 als ik me niet vergis. Volgens mij voegt het ook niks toe en ik wil sowieso geen risico lopen dat ie straks niet meer opstart mocht de file eventueel corrupt zijn.
"If it aint broke..." ;)
Volledig mee eens.
Waarom zou iemand idd het risico willen lopen dat iets verkeerd gaat bij het upgraden, terwijl de JP feilloos werkt (en er geen noemenswaardige verbeteringen zijn toegevoegd) ?

Ik had blijkbaar in het verleden toen ik upgrade gevonden wat de fixes waren in 1.05. Toen heb ik het volgende gepost in die thread:

Na twijfel toch maar geupgrade van 1.03 naar firmware 1.05.

Echt een enorme verbetering. Gekraak op rechts is compleet verdwenen. envelopes reageren veel beter. attack tikken zijn nu veel minder en beter bestuurbaar via de de envelopes. de noise gegenereerd door de pitchbend is weg.

Als je bovenstaande dingen nooit gemerkt heb hoef je mijn inziens dus niet te upgraden. Blijkbaar zijn dit de fixes van 1.03 naar 1.05.

1.04 had slechts een firmware wijziging voor de testmode voor zover ik dat kon terugvinden.

is het dan de moeite waard up te daten ? mijne zit op 1.04 en heb wel gekraak met het filter en de envelopes maar dat was eigen aan de jp8000 toch ? de rest van bovenstaande probleempjes heb ik niet dus als dat gekraak met het filter wel het zelfde is laat ik hem mooi zo denk ik

Back