Wat mag je van een nieuwe synth verwachten?

1-aanzien
2-uitstraling

ik heb eigenlijk alleen maar synthesizers om indruk te maken op (potentiele) vrienden..:)

nee, voor mij is een apparaat belangrijk waarmee ik dingen kan doen die ik normaal niet zo doen. beetje vage omschrijving.

maar dmv idd klank, interface, mogelijkheden, toegevoegde waarden al die dingen samen moeten er voor zorgen dat ik iets mee kan doen die ik met andere nooit zou kunnen doen

pas een jx8p gekocht, absoluut goede klank maar gaat er toch uit op dat hij die andere punten in mijn ogen niet heeft..

Een synth hoeft niet alles te hebben qua mogelijkheden. Bij een 'simpele' synth is men genoodzaakt er uit te halen wat er in zit qua beperkingen. Dit draagt bij aan een gezond creatief process, vaak bij een hele uitgebreide bak ziet men de knoppen door de schuiven niet meer en zal men telkens terug keren naar dat ene zelfde soundje. :peukie:

inspiratie !

:eureka:

Origineel geplaatst door 6 trak
Een synth hoeft niet alles te hebben qua mogelijkheden. Bij een 'simpele' synth is men genoodzaakt er uit te halen wat er in zit qua beperkingen. Dit draagt bij aan een gezond creatief process, vaak bij een hele uitgebreide bak ziet men de knoppen door de schuiven niet meer en zal men telkens terug keren naar dat ene zelfde soundje. :peukie:

Zeur dan ook niet wanneer mensen een 909 boven een MachineDrum verkiezen :duivels:

Enne Fuse: handleidingen zijn niet voor mietjes. Ze zijn voor nerds. Ik ben er een van. Nerds werken efficienter dan stoere binken die het wiel iedere keer weer opnieuw gaan uitvinden... :duivels: :duivels:

Origineel geplaatst door thegreatmuffin

Zeur dan ook niet wanneer mensen een 909 boven een MachineDrum verkiezen :duivels:

ermm... SYNTHS... geen drummachines... maar synths...

Je geeft het zelf dus toe dat een 909 niet veel mogelijkheden heeft t.o.v. MD... ;)
Handleidingen gebruikt men, als het goed is, als naslagwerk... eerst doen dan lezen... :peukie:

Tja sorry hoor, maar ik zie die drummachines eigenlijk ook als een soort synth. En in de meeste handleidingen staat toch EERST LEZEN haha....
Ik heb al eerder gezegd dat de MachineDrum uitgebreider is. En dat ik er persoonlijk voor zou gaan. Maar het is dus geen garantie voor resultaat. Ik bestempel iemand met een 909 niet als meeloper of niet creatieveling.

okay, muffin, kappuh met narruh...

Ten eerste:
Dat ie het doet (zoals bambam al zei)
ten tweede:
Minstens 61 toetsen
ten 3e:
midi in en out (evt. thru maar gebruik het denk nog niet)
ten 4e:
dat er leuke geluiden in zitten
ten 5e:
Dat er een modulatie en pitchbend wiel op zit. (Niet zo'n gare knop als op de E14 bijv.)
ten 6e:
Dat ie SysEx kan ontvangen en verzenden
ten 7e:
Dat ie kan layeren
ten 8e:
Dat ie gebruikers vriendelijk is
ten 9e:
Dat ie volledig MIDI programmeerbaar is.
ten 10e:
Dat ie effecten heeft maar neit te veel poespas.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Tja sorry hoor, maar ik zie die drummachines eigenlijk ook als een soort synth. En in de meeste handleidingen staat toch EERST LEZEN haha....
Ik heb al eerder gezegd dat de MachineDrum uitgebreider is. En dat ik er persoonlijk voor zou gaan. Maar het is dus geen garantie voor resultaat. Ik bestempel iemand met een 909 niet als meeloper of niet creatieveling.

okay, muffin, kappuh met narruh...

ey is ok :biertje:
de MD is idd geen garantie voor resultaat... het ligt ook geheel aan de gebruiker er van... een apparaat koop je omdat JIJ iets voor het apparaat kan beteken... niet anderom :eureka:

wat ik belangrijk vind aan een synth (vintage dan):

- 2 oscs
- 2 envs (of meer)
- sync, ringmod, pwm mogelijkheden
- meer dan alleen LPF
- midi (i.v.m. editen en/of goede user interface)
- portamento, unison
- minimaal 64 user patches
- mee kunnen koffie zetten, scheren en mobiel bellen :peukie:

Back