bassdrums

Alexandre

Synthesized Fool
Yow iedereen

Ik vraag me af welke toestellen men gebruikt om zo van die beukende bassdrums, hihats, snaredrums,... die je hoort in trance, techno,... . Zowel hardware als software.
Greetzzzzzzz Alex

ahem...

TR-909?

Hardware: Jomox Xbase (die ik zojuist heb aangeschaft) beukt aardig door met zijn bass en de hihats zijn perfect (imho) ook de snare doet het goed.

Andere bakjes zijn de drumstation die ook echt superlekker klinkt of de jomox airbase. Roland MC307 of Mc505 zijn ook wel goede bakken voor trance.

Software: gewoon sampletjes laden in een softsampler of Waldorf attack.

ja zeg, we zijn nog nie zolang bezig hoor. We moeten nog veel leren, al degenen die al geantwoord hebben,alvsast bedankt voor de tips

Naast goede apparatuur en ´bakken´(zoals hier vaak gesproken wordt), kan ook de manier van masteren volgens mij een vrij grote rol spelen bij het creeëren van bepaalde sounds, dus ook van drum sounds. Maar ik weet er zelf te weinig van af. Wellicht dat anderen hier hun mening over kunnen laten horen. Fuse? Jij misschien!? :-)

Eric

Uit deze thread; https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=69288#post69288

Als je zelf gaat masteren en je moet teveel doen om het recht te krijgen kan kun je of niet masteren of je mix klopt niet. Of allebei. Maar als je mix goed in elkaar zit dan is het min of meer logisch welke stappen je moet nemen voor de mastering. En concentratie op de mix zou dan ook je eerst prioriteit moeten zijn. En als het veel tijd kost? Tsja je wilt iets goeds afleveren dan moet je er ook iets voor doen. De mastering komt daarna wel een keer.

Oftewel, met masteren kan je niet iets vet maken wat niet vet is, wel andersom.

Back