AKAI S1000 + Atari Megafile 60

Bortamus

Nieuwkomer
Luitjes,

Ik wil een Atari megafile op mijn S1000 aansluiten, kan dat.
Ik heb de SCSI kaart geinstalleerd, en wil de megafile dit weekeinde bij iemand ophalen.
Maar is dit wel een SCSI schijf? Heeft iemand hier al ervaring mee.

Het is mijn externe EZ-Drive niet gelukt.

grt.

Atari drives gebruiken een voor/door Atari ontwikkelde afgeleide van SCSI, het is dus geen standaard SCSI interface.

AKAI s1000 /Atari megafile

AKAI s1000 /Atari megafile

Correct,

Ik heb net het kaartje voor de aansturing van de megafile getraceerd via het internet.
Ligt nog bij iemand in een oude doos met materialen, dus ik neem hem direkt over.
Daarmee moet het lukken, nu maar hopen dat ze alle kabels bij die megafile hebben.

Ik kan natuurlijk ook blijven speuren naar een gewone "oude" scsi schijf van 500 mb'tjes.

grt.

AKAI S1000

AKAI S1000

Nou,

dat vindt ik nog niet zo'n domme opmerking. Maar werkt dat dan ook bijvoorbeeld met een EZ Drive 135 of 200 mb, daar kan ik eventueel nog wel aankomen.

grt.

Atari werkte met ACSI

Atari werkte met ACSI

zoals je aan de letters al kunt zien: lijkt erg op scsi.
Daarom is dat akaikaartje ook gemaakt.
Echter...in een atariharddisk (dus bijv. een megafile) zit een MFM-harddisk om het maar lekker ingewikkeld te maken.
Maar goed, met de akai-atari-interface lukt het zeker.
Alleen inderdaad de vraag/opmerking waarom je 60 mb met een hoop HERRIE:( in je setup zou willen gebruiken.
Je kunt er ook niet echt mee gaan slepen.
Verder zijn DMA-kabels meestal erg kort dus je zit al snel te klooien in een rack.

Re: AKAI S1000

Re: AKAI S1000

Origineel geplaatst door Bortamus
Nou,

dat vindt ik nog niet zo'n domme opmerking. Maar werkt dat dan ook bijvoorbeeld met een EZ Drive 135 of 200 mb, daar kan ik eventueel nog wel aankomen.

grt.

Ik snap je post niet zo goed, maar dat ligt aan mij!

Gewoon een SCSI externe zipdrive aan je sampler hangen, daar stop je 100 mb zipdisks in en die formateer je als harddisk op je sampler. Met goed te archiveren bedoel ik, je maakt per project/live set, of whatever, gewoon een nieuwe zipdisk aan! Die dingen zijn namelijk spotgoedkoop.

En externe SCSI zipdrives zijn makkelijker te vinden dan de kabels!

Akai S1000

Akai S1000

Ja, dat is top, en dat is wat ik eigenlijk ook bedoelde.
Een ZIP Drive is in feite hetzelfde als een removable harddrive unit van Syquest, met schijfjes van 135 of 200 mb.
En het apparaat is SCSI, dus als een externe ZIP drive werkt, dan neem ik aan dat een EZ drive (removable harddrive unit) ook moet werken. Ik ga het proberen en laat het jullie weten...

grt.

Back