ik neem op met een m-audio firwewire solo, in appelton live lite. het geluid wat ik opneem door de microfoon komt veel te laat terug terug door de boxen. weet iemand waar dit aan kan liggen?
Origineel geplaatst door mena ik neem op met een m-audio firwewire solo, in appelton live lite. het geluid wat ik opneem door de microfoon komt veel te laat terug terug door de boxen. weet iemand waar dit aan kan liggen?
1) je kabels zijn gemagnetiseerd... dus moet je ze de-magnetiseren.
't is een pokke karwei maar het loont de moeite wel
2) je moet de latency (en eventueel de buffers) van je geluidskaart anders instellen, vaak staat dit beschreven in het enorme dikke boekwerk dat in de doos zat, waarin tevens de geluidskaart zat
't is een pokke karwei - die manual lezen - maar het loont de moeite wel
EDIT : alle flauwe grappen zijn verwijderd door de admin, dus mogelijkheid 1 was ook een flauwe grap
Kortom; de latency is je probleem.
Check effe in je preferences of je audio device niet op MME/DirectX staat. Deze zou op Asio moeten staan. Asio drivers hebben over het algemeen een lagere latency (de vertraging) dan MME/DirectX drivers.
En directmonitoring aanzetten als je vocalen aan het opnemen bent.. daar je geen feedback wil zet je neem ik aan toch een koptelefoon op. En latency bij je eigen vocalen via een koptelefoon is zeer lastig werken..
bij direct monitoring wordt, als het goed is, het input signaal direct (hardwarematig dus) weer teruggestuurd naar de output waardoor je geen last meer hebt van de eventuele latency.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.