Spectrasonics Stylus RMX

Serfinio

Ingeburgerd
Hallo mede forummers,

Heb een vraag aan iemand die het misschien wel weet over Spectrasonics Stylus RMX.
Het zit zo dat er 2 OS. versies bestaan van de Spectrasonics Stylus RMX (Apple MAC, en Windows) maar nu heeft een vriend van mij de mac OSX versie. Nu dacht ik van die MAC versie werkt natuurlijk niet op windows omdat het een andere operating systeem is.

Nu verteld die vriend mij iets vreemd, die verteld dat je via een kleine omweg en/of truuk het toch op je windows OS kan draaien zonder enige problemen. Mah hij kon mij de details er niet van geven omdat hij niet precies wist hoe het moest, hij scheen het ook van iemand anders te hebben gehoord.

Nu wil vragen of iemand hier ervan heeft gehoord en mij misschien die truc door kan spelen.

het is een hybride cd
op mac komt een andere "cd" naar boven dan op windows
er komt gewoon een windows versie naar voren

en dat verhaal van een mac versie op windows
bullshit

Het omgekeerde schijnt trouwens wél te kunnen:
Apple introduceert Boot Camp, een programma dat het mogelijk maakt om Windows XP te draaien op een Mac met Intel-processor. De nieuwe Public Beta-software waarmee je Windows XP kan draaien op een Mac heeft de naam Boot Camp gekregen.

link

Nah het is informatie hé. Wellicht is het ooit wel nodig. En dan weet je het nu oid.;)

Offtopic: met boot camp heeft Apple voor haar Mac's een gouden troef in handen :)
Ik zit helaas, zoals zovelen, nog steeds wanhopig te wachten op een OSX voor PC's :)

Origineel geplaatst door Division
Offtopic: met boot camp heeft Apple voor haar Mac's een gouden troef in handen :)
Ik zit helaas, zoals zovelen, nog steeds wanhopig te wachten op een OSX voor PC's :)

Offtopic: die redenering gaat niet helemaal meer op : een Mac IS voortaan een Intel-PC waarop je zowel WinXP / OS X / Linux / UNIX kan draaien. Maar een apart verkrijgbare OS X voor je Dell of HP, nada ; komt er officieel wschl nooit.

Ontopic : Ramoonus heeft volledig gelijk : de Stylus RMX installer schijf is inderdaad hybride en draait op WinXP + OS X PPC en er is nu ook al een installer met de OS X Intel versie. Dus universele compatibiliteit ; echt een topproduct ! :halleluja

Origineel geplaatst door David
Offtopic: die redenering gaat niet helemaal meer op : een Mac IS voortaan een Intel-PC waarop je zowel WinXP / OS X / Linux / UNIX kan draaien. Maar een apart verkrijgbare OS X voor je Dell of HP, nada ; komt er officieel wschl nooit.

Ontopic : Ramoonus heeft volledig gelijk : de Stylus RMX installer schijf is inderdaad hybride en draait op WinXP + OS X PPC en er is nu ook al een installer met de OS X Intel versie. Dus universele compatibiliteit ; echt een topproduct ! :halleluja

Ben echt niet bekend wat een Hybride is??
Maar begrijp ik dan goed uit je verhaal dat ik deze dan toch kan draaien op mijn winxp OS??

En mocht dat inderdaad zo zijn hoe kan ik deze dan laten werken?
:engel:

Als je RMX koopt, zitten er 3 DVD-Roms in de doos. Deze werken zowel op WinXP als op Mac OS X. De schijven bevatten zowel de installer voor Win als voor Mac. Er bestaat geen aparte schijf van RMX die alleen maar op WinXP zou werken en niet op Mac, noch vice versa.

Zoals Ramoonus je al uitlegde: steek je de DVD in een Mac, zie je de Mac versie van de installer. Steek je de schijf in een PC, dan zie je de Win-versie. Geen verwarring mogelijk, geen trucs/hacks noodzakelijk.

Overigens, in de praktijk heeft enkel jouw vriend een licentie om RMX gebruiksklaar te authorizeren op zijn PC; Spectrasonics maakt het je niet zó makkelijk dat je zijn licentie zonder meer identiek zou kunnen gebruiken op jouw PC...

Origineel geplaatst door Serfinio
:slotje:

O,ja voordat deze opslot mag, wil ik nog 1 ding weten.

Heb met veel moeite toch de installatie kunnen uitvoeren op mijn pc van stylus RMX.
Alleen volgt er nog een probleem dat ik nu in ene constateer en misschien zou iemand mij daarin advies kunnen geven.

Ik ga gebruik Stylus in combinatie met Cubase SX 3.0, bij het openen van Cubase en het inladen van Stylus lukt er iets niet. Als je je samples wil gaan selecteren en je bij het kader "Directory" voor "Core Library" en dan in het veldje eronder voor "Sound Menus" kiest. Krijg in het veldje ernaast alle Sample menutjes te zien, en in het veldje daarnaast krijg je dus de samples die kunt kiezen en kunt beluisteren... alleen bij mij zie ik dus gewoon bv "Menu Claps1"staan in plaatsvan alle samples die onder deze menu te vinden zouden moeten zijn.

Nu wil ik vragen of iemand mij uit de brand kan helpen hiermee??

Alvast bedankt!!
:halleluja

Deze mag op slot ,

Heb maar een nieuwe Thread gestart anders wordt deze te lang...:slotje:

Back