Scope Project opslaan met sidechain

deez

High Roller
Kheb een vraag aan mede Creamware Scope gebruikers:
Als ik een project opsla met Compressors die sidechains bevatten zijn de sidechain instellingen weg als ik em later weer opstart.
Erg irri om dit telkens weer te moeten instellen, tevens is het sowieso af en toe vaag omdat je de ene keer wel en dan weer niet een willekeurige sidechain kan kiezen.
Hebben jullie dit ook?

Ja klopt, dit is een bekende bug die al jaren niet opgelost is. Je bent dus niet de enige. Maar geen nood, als je de compressor als losse module in je project window plaatst en aansluit, dus NIET als insert IN je mixer, dan wordt de sidechain wel onthouden als het goed is.

Blijft tog een beetje jammer van Creamware, laat ze wat tijd in de scope software steken!
Maar goed die tip van je ga ik testen,heb je overigens ook de willekeur aan sidechain opties die dan we en weer niet te kiezen zijn?

Ja ik kan me dat probleem ook wel eens herinneren, dat je soms niet elke bron kan uitkiezen vanuit je sidechain-input menu. Maar als ik de losse module "fysiek" vóór de mixer aansluit, dus ook de sidechains, is het altijd goed gegaan. Ik gebruik trouwens de standard meegeleverde compressor eigenlijk sowieso nooit meer (er zijn betere Scope compressors), net als de ingebouwde EQ in elke channel van de STM 2448, die vergeet soms ook z'n instellingen. Als je 24 kanalen hebt in je project en je heropent je project, dan moet je telkens elk kanaal aflopen of er geen EQ instellingen zijn verdwenen, echt super irritant. Daarvoor kan je in de plaats beter de standaard PEQ4 S/M plugin als insert gebruikt, dan wordt het gelukkig weer wel goed onthouden. Bij andere devices zijn er ook geen problemen. Het is dus alleen de sidechain en de in gebouwde channel EQ van de STM die een beetje "vergeetachtig" zijn ;)
Minpuntje is dan wel dat je projectwindow er al snel als een wirwar aan virtuele kabels uit kan gaan zien als je je compressors los in je projectwindow plaatst, maar het is nooit een echte showstopper voor mij geweest.

Dat de Eq het ook heeft is mij nog niet opgevallen, ik gebruik overigens ook Vinco als insert en die vergeet het net zo hard, los kost het nl wel aux snd\rtn's en die heb ik niet echt meer over...

Minpuntje is dan wel dat je projectwindow er al snel als een wirwar aan virtuele kabels uit kan gaan zien als je je compressors los in je projectwindow plaatst

Hehe, kheb nu al 2x een breedbeeld nodig om het te overzien *D ..

Origineel geplaatst door ChampionSound
net als de ingebouwde EQ in elke channel van de STM 2448, die vergeet soms ook z'n instellingen. Als je 24 kanalen hebt in je project en je heropent je project, dan moet je telkens elk kanaal aflopen of er geen EQ instellingen zijn verdwenen, echt super irritant.

Ik ken dit probleem ook, alleen onthoudt Scope de instellingen wel, maar vergeet hij de grafische weergave ervan. En dat heeft voornamelijk te maken met de volgorde van de frequentiebanden. Neem je bijvoorbeeld een high-pass filter als derde band i.p.v. de eerste, dan gaat Scope moeilijk doen. Hou je je aan de regel dat een high-pass altijd op de eerste en een low-pass altijd op de laatste band moet zitten, dan gaat het volgens mij meestal goed.

De vergeetachtige sidechain is inderdaad een enrome tekortkoming. Gelukkig valt er wel omheen te werken, maar toch. En in plaats van al die mooie ASB modules (die overigens stuk voor stuk gebaseerd zijn op software die al jaren bestaat) mag Creamware wel eens kijken naar haar Scope systeem. Ik heb de indruk dat de ASB modules geld in het laadje moeten brengen en dat er aan Scope relatief weinig verdiend kan worden. Dikke kans dat ze volgend jaar met nieuwe boards op de markt komen met snellere DSP's waar een vernieuwde Scope omgeving bij zit. Scope PCI Express of zo. En ik ben bang dat deze Scope niet meer gebugfixed zal worden (zeker gezien hun reputatie van de afgelopen jaren...). Ik raad je dus aan om toch met de tips van ChampionSound aan de gang te gaan. It's the only way...

Back