Softsynth voor funky gitaar

mikeyd

Stamgast
Iemand suggesties voor een redelijk goed klinkende vst instrument waarmee ik funky gitaar rifjes kaan maken.
(liefst house/disco georienteerd)

Heb al gekeken naar de nieuwe virtual guitarist 2 van Steinberg, iemand hier ervaring mee?

Of kan iemand me iets anders aanraden.

Alvast bedankt!

Virtual guitarist is inderdaad wel aardig...

Alhoewel de sound en rifjes hiervan wel snel herkenbaar worden. Je kunt wel eigen rifjes maken
tot op zekere hoogte, en de sound editen met allerlei plugins kan natuurlijk ook om herkenbaarheid
wat te verminderen.

Re: Softsynth voor funky gitaar

Origineel geplaatst door mikeyd
Iemand suggesties voor een redelijk goed klinkende vst instrument waarmee ik funky gitaar rifjes kaan maken.

Heb al gekeken naar de nieuwe virtual guitarist 2 van Steinberg, iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

helaas, voor een goede funky gitaar heb je maar 1 enkele optie: een echte gitaar. Tegenwoordig heb je zelfs al goedkope gitaren met een USB-aansluiting, kijk maar

je moet zeker niet bij plugins zoeken, want die gitaarplugs klinken echt heel beroerd. Als je geen gitaarspelen kan, misschien wat samples dan??

Origineel geplaatst door Nouveau
je moet zeker niet bij plugins zoeken, want die gitaarplugs klinken echt heel beroerd. Als je geen gitaarspelen kan, misschien wat samples dan??

Lijkt mij ook de enige optie. Al vind ik het een zwaktebod!
Oh .. je kunt natuurlijk ook gitaar leren spelen. :D

Re: Softsynth voor funky gitaar

Origineel geplaatst door mikeyd

Alvast bedankt!

er is een levende stand alone plug-in..
deze heet frank-t

effe serieus..

ik speel dus ook gitaar , disco/dance..

als je wat nodig hebt..

pb me ffe

De beste resultaten die ik tot nu toe heb behaald (buiten een echte gitaar) is door het gebruik van samples.
Alleen moet je geen 'funk guitarr' samples gebruiken! :)

Probeer een zo clean mogelijke gitaar sample door een goede amp-plugin te laten gaan.,
Daarmee bereik je dat je veel meer kunt articuleren in de uiteindelijke sound.
Je moet dan wel enigzins een idee hebben hoe je op een gitaar een funky riffje speelt.

Ook helpt het om de juiste aanslag van een accoord te simuleren.
Dus voor een 'hand naar beneden' beweging de lage noten iets voortrekken en de hoge noten iets later etc.

success!

Check eens op ueberschall.com bij de Liquid serie.
Is een VST plug waarmee je audio riffs kan aanpassen in iets wat op een piano roll lijkt (beetje zoals midi dus).
Nog op hun site : Vst plug: The resource. gigabytes aan loops (inclusief funky guitars).

Maar ik moet uiteraard de andere forumleden bijtreden.
Echte gitarist is 'bijna' overvangbaar.
Kontak of Halion (of andere softsampler) met een paar leuke sample cd's zijn ook een goede optie.
check anders ook even sites zoals bestservice.de (voor vst's en sample cd's).

Back