Ideale Synth - wat zou deze hebben?

Een combinatie van een digitale en analoge modular die digitaal te patchen is.

Een soort van Analoog/Digitaal hybride dus (met zowel analoge als digitale OSCS, Filters, envelopes, overdrives etc_ die op de reaktor/clavia manier te patchen is.

Plak daar een goede hardware interface tegen en je hebt een beest!

Je kunt dan vaste structuren/architecturen als preset in een geheugen zetten om deze machine als traditionele synth te gebruiken maar ook kiezen om zelf een structuur/architectuur te bouwen.

Laatst gewijzigd:
kortom een jointstick:eureka:

Origineel geplaatst door Zoidsity
:)

Grootendeels zelfde als Dione, alleen nog met de bediening van deze:

48.jpg
volledig mee eens :)

De ideale synth voor mij zou in ieder geval niet zo makkelijk in een 19" rack passen met al die knoppen en schuiven....

wat ik al eerder zei dus...plus de looks van deze :

8adbf6be17.jpg

lijkt net een raket, met een vette straal motor in t midden die helemaal rood is aangelopen, allemaal kleine uitlaten eromheen met een blauwe vlam.. zou bijna bang zijn om mn vingers te verbranden ..

wanneer zou die opstijgen?

ziet er idd wel cool uit maar mij iets teveel van t goeie, niet iets waar ik uren lang naar zou willen kijken :)

doe mij maar gewoon de looks van de Virus .... Zwart met rooie leds ... bevalt me goed!
nadeel is alleen dat t zo snel opvalt als de boel stoffig is...

Ik wens... ik wens...

Een Yamaha bak, met daarin 'klassieke' vectorsynthese (dus met een joystickje, waarvan het afgelegde pad op te nemen is in de patch), maar dan ook nog eens in surround (5.1).

Als klankbronnen voor de 4 punten van de Vector wil ik 4 verschillende soorten synthese... te weten:
-de FM / formant synthese uit de FS1r
-de analoge synthese uit de CS-80
-de samplebased synthese met ingebouwde ROM uit de Fantom
-de Virtual Acoustic synthese uit de VL-1

Iedere synth-sectie heeft z'n eigen controls, natuurlijk veel dedicated knopjes en een groot kleuren touch-screen in het midden.
Los daarvan een dedicated arpeggiator-sectie met veel opties en een 16-step-sequencer sectie.

Daaroverheen wil ik een FX sectie, die liefst ieder van de 4 synth-engines uit de vectorsynthese los kan bedienen, en nog master-effects over de totale mix. Deze effecten zijn natuurlijk van topkwaliteit, en maken gebruik van convolutie- en modelling technologie.

Dan nog een masterklavier van grote klasse, naar keuze 76 keys non weighted of 88 keys weighted. En natuurlijk polyfone aftertouch. En een pitch-ribbon en breath-controller.

Interfacing: Individual output voor iedere synth-sectie, Mix-Out (in surround 5.1), USB (voor de bijgeleverde programming en VST integratie software) en ADAT output (8 channels). MIDI en Breath-Controller aansluiting (logisch...)

Uiterlijk: Houten zijkantjes... Chromen statief a-là CS80... maar dan helemaal een her-interpretatie voor de 21e eeuw.

OK, dat is het wel zo'n beetje. En dan heb ik dus niets gevraagd wat technisch niet mogelijk is, of niet al reeds beschikbaar bij de firma Yamaha.
Kortom, heren uit Japan, stuur me een pb'tje als ik jullie verder kan helpen met de uitwerking van het idee... ;)

heel simpel:

de perfecte synth zou muziek uit je gedachten in kunnen lezen.

Origineel geplaatst door B.S.E.
heel simpel:

Code:
INITIATING PROCEDURE...

SCANNING... 

SCANNING.... 

PLEASE WAIT...

...

FATAL ERROR... INSERT BRAIN AND PRESS ANY KEY TO CONTINUE...

Origineel geplaatst door koekebakker
Een touchscreen (800*600*32) met plastic pennetje lijkt mij een fijnere optie.

Lekker handig voor live, sta je daar met je pennetje...

mmm

-ingebouwde 808
-ingebouwde analoge effecten bak
-Rs7000 sequencer
-5 verschillende discreet opgebouwde analoge filters.
-Karma engine
-analoge sequencer
-ensoniq sampler
-veel bizarre modulaire modules
-ingebouwde analoge mengtafel
-superuitgebreidde romset van 100 gigabyte
-en alle ja .....alle parameters zijn moduleerbaar met elke andere .....ja elke andere parameter

En dat allemaal perfect werkend, en supergoed klinkend in een portable appraat met een heerlijke interface.
Voor 2000 euro...........

Waarom ze nou zo'n synth niet maken he.......

Origineel geplaatst door Jena_mu6
mmm

-ingebouwde 808
-ingebouwde analoge effecten bak
-Rs7000 sequencer
-5 verschillende discreet opgebouwde analoge filters.
-Karma engine
-analoge sequencer
-ensoniq sampler
-veel bizarre modulaire modules
-ingebouwde analoge mengtafel
-superuitgebreidde romset van 100 gigabyte
-en alle ja .....alle parameters zijn moduleerbaar met elke andere .....ja elke andere parameter

En dat allemaal perfect werkend, en supergoed klinkend in een portable appraat met een heerlijke interface.
Voor 2000 euro...........

Waarom ze nou zo'n synth niet maken he.......

Zoeits als een spectralis bedoel je? :D

Origineel geplaatst door StiebZ
ik vond die Bahn Sage synth al wel iets hebben :D

over mythe synths gesproken, hoe zit het met de sms2000 ? ik vind het wel aardig stil omtrent die synth, toch jammer ik had hem graag als echt product gezien.

Origineel geplaatst door studioduif
een uit knop?

+1

dikke vector sheit dat staat me wel aan, met tekenbare envelopes en tekenbare morphbare osc! en leipe lfo's zoals in flstudio(lfo automation clip)en een sound zodat onboard fx echt niet nodig zijn(sorry virus!)

Je moet eruit halen wat er niet lijkt in te zitten.
Alleen jij bent de meester en de synth is de slaaf.

Keep on brainstorming, pal!!!

Origineel geplaatst door B.S.E.
heel simpel:

Daar zat ik ook aan te denken ja. Een soort mind-to-midi-interface ofzoiets. Dan heb je geen knoppen of een scherm ofzo meer nodig. Gewoon een blackbox met een futuristisch helmpje daarop aangesloten. Helmpje op, audio-uit inpluggen in je mengert/ pc en klaar. :)

Back