Preformance probleem in cubase

Lyrix

Nieuwkomer
Ik heb een preformance probleem in cubase sx
Als ik Kontakt open heb staan en vanguard in combinatie met SX3 clipt me preformance meter regelmatig.
Er draaien op de achtergrond verder geen programma's zoals virus scan, msn, enz.....
Het lijkt of me CPU het dan ff niet aan kan. Voor me gevoel had SX2 dit probleem niet.
Kan dit komen doordat ik te weinig geheugen heb, of echt omdat me CPU het niet aan kan?

Ik heb een pentium 4, 2 gig met 512 mb kingston ddr geheugen op ee asus motherboard.

Kent iemand dit probleem, en zou bv een schone installatie een oplossing zijn?

Kontakt en Veneguard hebben soms rare fratsen wat kan resulteren in dit soort performance gedrag, vooral als het een 'demo'-versie betreft.

gr. Tom

Re: Preformance probleem in cubase

Origineel geplaatst door Lyrix
Als ik Kontakt open heb staan en vanguard in combinatie met SX3 clipt me preformance meter regelmatig.
Er draaien op de achtergrond verder geen programma's zoals virus scan, msn, enz.....
Het lijkt of me CPU het dan ff niet aan kan. Voor me gevoel had SX2 dit probleem niet.
Kan dit komen doordat ik te weinig geheugen heb, of echt omdat me CPU het niet aan kan?

Heb je toevallig een SX2 project geopend in SX3? Het schijnt dat dit wel eens perfomance problemen kan opleveren. Heel vreemd, maar ik heb het zelf ook ondervonden.

Heb je toevallig een SX2 project geopend in SX3? Het schijnt dat dit wel eens perfomance problemen kan opleveren. Heel vreemd, maar ik heb het zelf ook ondervonden.

Dat heb ik inderdaad gedaan ja.
Goeie tip! Ik zal eens een nieuw project openen en dan de zelfde pluging opnieuw inladen.
Kijken wat er dan gebeurd.
TNX!

Ik hou je op de hoogte....

Back