[MicroWave I 2.0] mwrobot (onder steem)

bikkel

Everything is on the One
Ik heb het volgende gedaan:

Ik heb Steem gedownload, dat werkt prima (STSpeech werkt goed), het juiste MIDI-device ingesteld als MIDI in- en output. Daarna heb ik MWRobot gedraaid, geen parameters meegegeven, iets ingetypt, en nada.

De MicroWave I is het eerste apparaat wat aan dat MIDI device hangt. Verder weet ik even niet hoe ik het aan de praat moet krijgen.

Ik heb verder niets op de MicroWave ingesteld, maar ik ga er van uit dat als MWRobot zijn werk doet, ik in ieder geval 'rotzooi' uit de MicroWave moet horen.

Iemand meer succes gehad? Ben ik iets vergeten?

Laatst gewijzigd:
Device ID op de Microwave?

Interessant, wist van dit programma niets af. Je draait het op een Atari? Moet ik maar eens van zolder halen :D Maaruh, er komt wel sysex binnen op de MW? (led licht op?) Zo ja, wordt er ook een nieuwe sound zichtbaar op het display? Wat als je wavetable I33 te voorschijn haalt?

Het rode lampje gaat niet knipperen.

Ik ben ff aan het pielen met Cubase LIte onder Steem, maar ik kom niet eens in een part om er wat nootjes in te schilderen.

------------

Ah dat werkt gewoon :)

Ook geen oplichtende MIDI-led trouwens.

Kan uberhaupt Cubase Lite sysex doorsluizen? Ik herinner mij dat in Cubase het sysexfilter standaard aan staat, maw laat GEEN sysex door.

Origineel geplaatst door bronswerk
Kan uberhaupt Cubase Lite sysex doorsluizen? Ik herinner mij dat in Cubase het sysexfilter standaard aan staat, maw laat GEEN sysex door.

Nee maar Cubase Lite gebruik ik uitsluitend om te testen of de MIDI doorgave van Steem werkt of niet.

Oh damn. Ik zie dat hij alleen maar wavetables uploadt.....hoe zorg ik er voor dat die MicroWave nou gaat praten???

Origineel geplaatst door bikkel
Nee maar Cubase Lite gebruik ik uitsluitend om te testen of de MIDI doorgave van Steem werkt of niet.

Oh damn. Ik zie dat hij alleen maar wavetables uploadt.....hoe zorg ik er voor dat die MicroWave nou gaat praten???

Met de MW editor?
Wav samplen, converten, uploaden?

Zelf nog niet geprobeert trouwens.

Heb je ook the "one, two, three" (robotvoice) preset in de MW zitten? Die maakt gebruik van de interne wavetable 33, geloof ik. Als een wavetable wordt geupload, zou je deze preset als uitgangspunt kunnen nemen.

Ik ben er weken zoet mee geweest en heb gemerkt dat sounddiver het beste werkt om sounds naar wavetable te uploaden naar m'n microwave xt. Doordat soundiver er de juiste 'waveformat' van maakt kan je bijna elke sound gebruiken ! Maar lang niet alles klinkt zoals je zou willen. Maar ik heb m'n eigen stem er wel eens uitgekregen die m'n naam uitsprak .... erg geinig.

Wat ik uiteindelijk veel bruikbaarder vind id het zelf samenstellen van je wavetable's met de bestaande wave's uit de mw.
wat ook met soundiver erg makkelijk kan. Je krijgt dan soort van wavetrip's (weet niet of die wavetable's ook in de mw 1 en 2 zitten ?) die erg bruikbaar zijn .... als je de juiste wave's kiest natuurlijk.

Het principe is dat er een soundset fenomen (ik geloof dat ze zo heten) geupload worden naar de MicroWave. MWRobot uploadt de fenomen van STSpeech naar de MicroWave, tenminste als ik het ooit aan de praat krijg.

Vervolgens heb je dus een patch met een wavetable met alle fenomen er in. Dan kun je met SysEx of CC boodschappen door die wavetable heen steppen.

Druk je dus vervolgens op een toets terwijl die CC's of SysEx boodschappen lopen, dan hoor je in die toonhoogte de fenomen voorbij komen.

Heb je ook the "one, two, three" (robotvoice) preset in de MW zitten? Die maakt gebruik van de interne wavetable 33, geloof ik. Als een wavetable wordt geupload, zou je deze preset als uitgangspunt kunnen nemen.

Dat is een wavetable met een aantal aantal fenomen op volgorde gezet, en als je die in de juiste snelheid scant hoor je die stem.

Wat ik dus zoek, is de software die ingetypte tekst omzet in CC's of SysEx die de patch met de fenomen wavetable aanstuurt. En de manier waarop ik die fenomen eerst geupload krijg in de MicroWave. Je kunt dus IEDERE tekst die je wilt uit laten spreken door de MicroWave!

Back