SCSI-kaart voor EMU ESI 4000

Caterwaul

Nieuwkomer
Hallo!
Ik heb een vraagje:
Ik heb sinds kort een EMU ESI 4000 en ik wil deze graag laten communiceren met mijn pc. Wat voor SCSI-kaart kan ik het best kopen uitgaande van een zeer laag budget? Ik geloof dat Adaptec ruim de beste is, maar welk typenummer? Ik gebruik trouwens Windows XP; geeft dit nog steeds problemen in samenwerking met een Adaptec en een EMU?

Waar moet ik op letten? Ik wil absoluut geen miskoop doen!

Bedankt alvast voor de hulp!

Laatst gewijzigd:
Adaptec 2910
Adaptec 2904
Om maar een paar te noemen. Let wel op dat je de ASPI driver ophaalt bij adaptec.com
De juiste kabels vinden (voor een normale prijs) kan lastig worden. Forunlid Ramoonus heeft wat kabels voor de verkoop, alleen die stuurt niet op. Dus daar zal je dan een dagje Zeeland van moeten maken.

Gewoon ff "adaptec scsi" op marktplaats in zoeken invullen ;)

Succes

Bedankt!
Ik heb inmiddels een Adaptec AVA 2904 tweedehands besteld. Ben benieuwd :).

Nou ik heb de sampler van iemand gekregen en daar zat wel een kabel bij. Een vrij dikke - 50-pins, dus ik neem aan dat dat in orde is?

De ene kant past als het goed is zo in je EMU (centronics connector type), de andere kant van de kabel is (hopelijk) een relatief smalle stekker met klemmetjes. Die kant kan dan weer op de 2904 (50 pins high density)...

dAN STAAT NIETS JE MEER IN DE WEG NAAR pc <-> EMU HEMEL (WOW CAPSLOCK :d)

SUC6

hoi

is het nu gelukt met de scsi kaart ?
///misschien moet ik me ook maar zoiets aanschaffen
de scsi dump > midi sample dump///

ik had begrepen dat door scsi kaart
in pc te steken, je de cdrom van de pc
kan gebruiken als emu cd-rom sample speler ?
klopt this ?

Hulde! Heb toevallig ook sindskort een ESI4000. En heb eigenlijk dezelfde vraag (nog niet gezocht). En zo staat hier ineens de oplossing. Opzoek naar een Adaptec SCSI kaartje dus. Iemand nog SCSI kabels liggen? In de buurt van Eindhoven en anders opsturen, dagje zeeland zit er niet in. (1 kant zo'n brede centronics 50 pin, andere kant 50 pin HD).

Origineel geplaatst door Sebass
Hulde! Heb toevallig ook sindskort een ESI4000. En heb eigenlijk dezelfde vraag (nog niet gezocht). En zo staat hier ineens de oplossing. Opzoek naar een Adaptec SCSI kaartje dus. Iemand nog SCSI kabels liggen? In de buurt van Eindhoven en anders opsturen, dagje zeeland zit er niet in. (1 kant zo'n brede centronics 50 pin, andere kant 50 pin HD).
ik zit trouwens vanaf heden dagelijks in bergen op zoom

Haha, dat is alweer iets dichterbij. Maar ik ben inmiddels al voorzien. Toevallig zojuist een SCSI kaart geinstalleerd (Tekram-DC-390U2W). Via een collega kunnen krijgen voor een mooi prijsje. Werkt echt helemaal goed. XP herkende en installeerde de kaart automatisch. Daarna ESI400 eraan gehangen (met kabel die nog op het werk opgeborgen lag om nooit meer gebruikt te worden). Ook dit verliep goed. 8 keer de installatie cyclus doorlopen, zoals door velen getipt hier op het forum. Kan nu op prettige wijze samples uitwisselen, werkt echt goed mbv Soundforge. Alleen zou ik nog willen dat ik ook mijn presets op mijn PC kwijt kan. Dat moet ik nog uitzoeken. Anders toch maar ook nog een externe HD eraan.

Goed ik ga nog effe prutsen. Laters en een prettig weekend allen. :biertje:

Back