Roland JV 30 incl. flightcase € 75

is al verkocht denk,want hij staat er niet meer op.....voor die 75 Euro had ik wel naar zeeland willen rijden,is altijd een leuk speledingetje zo een JV-30 en zeker voor dat geld!!!!!!!!!!!8)

jv30 = zelfde ingebakken general midi sounds als op elke standaard windows geluidskaart te vinden zijn en niets meer dan dat

als je nog niet weet hoe geweldig deze geluiden klinken, dan kun je diezelfde geluiden eenvoudig aansturen door de microsoft GS wavetable SW synth (welke je kunt vinden in het windows geluiden setup scherm) te linken aan je controller of wat dan ook dan hoor je wat ik bedoel.

de presets op de jv-30 kun je alleen aanpassen met een heel eenvoudig attack decay release amp-sectietje en een cutoff en resonance die op de helft van de presets nog niet werken ook en de net genoemde parameters delen dezelfde schuiven

het wordt helemaal een feest als je weet dat je hem multitimbraal kan gebruiken en 16 parts of met andere woorden 16 van die slappe GM geluiden er tegelijkertijd uit kan trekken

hier wordt ik altijd zo moe van hier he.......
Lang niet iedereen die hier op deze site komt zijn van die vintage fanatiekelingen!!!
Er zijn ook mensen die hier komen kijken die net in de wereld stappen van het synth spelen,en voor hun is zo een JV30 best intressant.
Maar nee,hier tel je pas als je minstens een Motif of een Triton heb,en je alleen maar kan lullen over layeren en splitten en sampelen en weet ik wat wel niet.....
We hebben allemaal dezelfde liefde voor Synths,maar voor de 1 is dat een Oberheim Matrix 6r en voor de ander een een Roland JV30,dus ik vind het beetje slap om zo neerbuigend te reageren.....

het was helemaal niet me bedoeling om neerbuigend te reageren, maar gewoon mijn ervaring neer te zetten.

ik heb zelf een jv30 gekregen/geleent en het is ondanks z,n adr en filter gewoon echt geen synthesizer te noemen, het is niets meer dan zo,n roland general midi box die je gedownloade general midi files kan afspelen met toevallig toetsen eraan

okay sorry,misschien iets te fel/snel gereageerd,maar ik bedoel ik kom het vaker tegen hier,threads over (in sommige ogen) simpele synths komen nagenoeg geen reacties op,maar als je over 1 of ander vintage begint of over layeren en splitten etc,etc dan komen er 300 reacties,maar er zijn ook mensen(net als ik) die geen verstand hebben van dat alles en het leuk vind om vragen te stellen over bijvoorbeeld hun Roland XP10 of noem nog maar een low budget synth op en daar wordt nagenoeg niet op gereageerd!!!
Ik ben hier gekomen omdat ik dacht,hey intressant een synthforum,daar kan ik altijd wat van leren,maar als je niets weet van Vintagesynths of weet ik veel wat heb je hier eigenlijk niets te zoeken.
Sorry maar zo ervaar ik het,het is niet persoonlijk bedoelt.;)

Ik denk eerder dat het is dat mensen hier niet vaak een xp10 of een jv30 in bezit hebben... Gezien de geluiden van de JV30 kan ik me dat ook prima voorstellen.

Nee, ik heb het al eens eerder geschreven, hier zitten de échte die hards. Ze programmeren allemaal hun eigen geluiden vanaf scratch en zetten hun eigen beats in elkaar.
Niks sample cd's, niks presets, niks midi files. Echte mannen dus eigenlijk. :gaap:

:D :D :D :D :D :D :D

Dus...

:biertje:

Origineel geplaatst door Neo Land
Nee, ik heb het al eens eerder geschreven, hier zitten de échte die hards. Ze programmeren allemaal hun eigen geluiden vanaf scratch en zetten hun eigen beats in elkaar.
Niks sample cd's, niks presets, niks midi files. Echte mannen dus eigenlijk.

:o: Shit, dan mag ik hier niet eens zijn...!!

Back