patches laden in plg150dx

Synthesist

Getoetst lid
Hoe moet ik patches vanaf de pc laden in een plg150dx kaart? De kaart zit in een Motif en ik kan 'm wel gewoon bespelen en editten op de motif zelf, maar bewerken met de pc wil niet echt lukken. Dx manager, waar iedereen het over heeft, werkt maar half. Patches worden 9 van de 10 keer niet verzonden en wanneer ik patches van de motif in de computer wil laden zegt 'ie dat de synth niet gevonden is

Dx simulator werkt redelijk. Alleen, hoe sla ik patches op in de motif nadat ik ze heb bewerkt met dx simulator? De motif staat op patch mode in P1-U (plg1 user) en wanneer ik op store druk nadat ik een patch heb bewerkt met de pc, zegt 'ie dat 'ie iets opslaat en vervolgens krijg ik gewoon weer de onbewerkte patch te horen.

Help me!

edit: Het is me inmiddels duidelijk dat de plg150dx in preUSR mode moet staan, wil je patches kunnen versturen vanuit dxmanager... Alleen hoe sla ik ze op?

Laatst gewijzigd:
Kon je in DX-simulator niet een hele bank ineens naar de plg wegschrijven?
Ik zal nog even kijken of ik er nog iets van kan vinden.

Hmm, kun je dan ook dx manager bestanden omzetten naar DXC (dx simulator) bestanden?

Ik las in de archieven dat jij dx manager gebruikt :)

Dat klopt.
Voor editing gebruik ik voornamelijk DX-manager, maar daarin sla ik tevens mijn patches op, dus dat gaat je al niet verder helpen vrees ik.
Het vervelende is dat ik even niet meer weet hoe ik patches in het bord geprakt kreeg.

Ik heb nog even gekeken naar DX-simulator.
Als ik het zo snel goed begrijp kun je daarin je sounds editen en opslaan en het geheel als DX bulk dump naar je PLG zenden. Misschien het proberen waard.

groet

Tom

Hey dat werkt :)
De plg150dx moet dan op bank 35/000 staan.

dank je wel!

Nog een vraagje dan maar: in de handleiding ( of de poweruserguide) stond dat de plg150dx een distortion heeft die je kunt gebruiken, hoe doe ik dat? En kan ik de filters van mijn synthesizer gebruiken op het dx board? Ik weet het, FM hoor je niet met filters te doen, maar het lijkt me toch leuk. Er zit nu alleen een High Pass filter op...

Volgens mij zit het zo:
Op de motif kun je op het paneel 64 patches aan die speciaal met de klanken geprogrammeerd zijn uit het dx-board. Maar eigenlijk zitten er 192 klanken op het board, waarvan 64 vrij programmeerbaar. Deze klanken kun je aanpassen, maar zul je daarna als "element" moeten selecteren in de 64 patches die vanaf het paneel beschikbaar zijn. ZO werkte het tenminste op mijn s90. Is dit een beetje duidelijk? het is laat en ik ben moe ;)

jup het lukt nu :okdan: bedankt allebei!

Weet iemand trouwens ook hoe ik mono/unison patches zo in kan stellen dat de envelope opnieuw getriggered wordt als ik een nieuwe noot aansla? De envelope loopt nu gewoon door en dan heb je geen attack als je een nieuwe noot aanslaat terwijl je de oude nog vast hebt

Wat betreft distortion. Ik kom geen distortion functie tegen in de handleiding noch de Poweruser guide.
Het enige dat ik in de handleiding vermeld zie over distortion is dat de feedback van sommige 'algorithms' distortion-achtige effecten teweeg kan brengen (pagina 11).

Over je laatste vraag.
Heeft dat niet iets te maken met de portamento instellingen en dan met name de mode?
Ik zou eens experimenteren in DX-simulator hiermee.

Ik ben benieuwd of het je verder helpt.

groet

Tom

ik weet het ook niet uit mijn hoofd zo, maar is er misschien een parameter รก la keyboard tracking aan/uit ofzo? zo heette de functie (ongeveer) op mijn poly800 lang geleden, en daarmee stelde je in of bij legato spel elke keer wel of niet de envelope opnieuw werd doorlopen. Maar ik weet uit mijn hoofd niet of het ook zo geregeld is op het dx-board.

Succes.

Back