Wiskunde: pc + atari = ?

nick nova

Resonator
Probleempje,

'k heb net een ouwe atari 1040 met cubase gekocht voor specifiek alle midi-sequencing mee te doen. Voor de golfjes te processen blijf ik mijn pc gebruiken met Samplitude. Daarnaast staat er 8*8 midipatcher (roland a880), een masterkeyboardje en enkele modules.

De bedoeling is de volgende:
- de pc met Samplitude als master te gebruiken
- de atari daaraan te slaven
- het masterkeyboard aan de atari te sluiten om midiparts op te nemen met de gewenste geluiden die ik op de modules uitkies.

Er is eigenlijk maar één midi-ingang op de atari, die moet gebruikt worden voor de clockdata vanuit de pc. Dat is al gelukt tot dusver.
Maar waar moet ik dan het masterkeyboardje aansluiten??
Dat moet toch mogelijk zijn, nee?

Iemand enig idee? Dank je wel alvast.
Groeten,

Waarom eigenlijk zo'n moeilijke constructie?

Samplitude, is dat een audio tracker of een echte sequencer?

Een paar dingen..

Een paar dingen..

Even een paar opmerkingen van mijn kant:

Ten eerste zou ik de Atari als master nemen. Die heeft een lekker strakke timing.. en ja.. het is de main midi-sequencer.. dus laat die nou juist de midi-master zijn.

Masterkeyboard op de Midi-in van de atari.. daar mee kun je via Cubase (neem aan dat je dat gebruikt) die andere spullen besturen. Midi out stop je in de midi-patcher.. en van daaruit naar je PC en andere spullen.

Latency problemen blijven zo ook redelijk binnen de perken.. aangezien alles wat je aanstuurt zijn midi van de A880 krijgt.

Succes !

Thank you

Thank you

Synic:

De pc is 330mhz, 160 ram. Ik besloten om 2 computers te gebruiken wegens timing-problemen in Cubase op de pc. De wavejes waren constant asyncroon met de midinoten, wat behoorlijk irritant is. Daarenboven weet ik dat de atari daar superstrak en dedicated voor is!
Samplitude is een professionele wave-sequencer, werkt superintuitief, nooit geen last mee. Is wel een aanrader vind ik.

Craz:

Bedankt voor de raad. Ik laat het je weten of het werkt.

See you

ola pola

ola pola

Ik zie even door de kabels het licht niet meer...

Ik heb de pc met samplitude kunnen syncen aan de atari. Das het goeie nieuws. Slecht nieuws is dat samplitude om en bij de 5 seconden lock-tijd nodig heeft... Aan wat kan dat liggen? Slechte midi-timing pc? Slechte sync van de software? Verkeerde setting?
Dus probeerde ik Protools free op de pc met de atari te syncen. Dat lukt tot op heden nog altijd niet!! Ik heb veel (alle?) settings geprobeerd, maar hij synct gewoon niet!! Het ligt niet aan de atari, dat weet ik. 't Ligt ook niet aan de midi-interface van de pc. Kan iemand mij effe on track helpen?

Thank you

Die 5 sec. lock-tijd totdaaraantoe. Maar als ik Samplitude run, kan ik geen enkele softsynth meer gebruiken omdat de midi-in poort dan bezet is!!!!!!! Bestaat er een goed waveprogramma die dat niet heeft, ofwel een oplossing voor dit f**** pr*bl*m....
Sorry, ik word er effe zenuwachtig van.

Laatst gewijzigd:
Kun je die roland niet als midimerger voor je masterkeyboard en clock signaal van je PC gebruiken?

Kweet niet hoe het met de timing van Samplitude enzo zit, maar ik kan je misschien wel iets vertellen over een leuk MIDI setupje. Bijvoorbeeld zoiets:

master keyboard midi out -> midi in 1 van A-880
atari midi out -> midi in 2 van A-880
atari midi in <- midi out 2 van A-880
pc midi out -> midi in 3 van A-880
pc midi in <- midi out 3 van A-880

vanuit deze configuratie kun je dan lekker gaan patchen met de A-880.

Bijvoorbeeld:

master keyboard -> atari -> pc = out 2 naar in 1 en out 3 naar in 2 en verder midi thru aanzetten op de atari

master keyboard -> pc = out 3 naar in 1

master keyboard -> atari + pc = out 2 en out 3 naar in 1

enzovoorts... :)

Origineel geplaatst door nick nova
Probleempje is verholpen. Draadje dateert van 23/11/02.

Dat lijkt me onmogelijk.
Tenzij je helderziend bent. ;)

Uhmm.... een keer of vaker?

(/me bediend zich van een filosofische kwinkslag)

Samengevat:

Waarom voelt een mens zich soms slecht? Omdat hij niet altijd in harmonie leeft met bepaalde geloofsregeltjes. Wanneer gaat ie zich terug beter voelen? Nadat hij tot een bepaald inzicht in zo'n regeltje gekomen is en dat gaat toepassen op zijn leven. Wanneer gaat het dan weer fout? Wanneer alles weer enorm goed lijkt te gaan en de o zo slimme mens ineens geen rekening meer denkt te moeten houden met de regeltjes. En zo blijft de mens telkens maar opnieuw hetzelfde meemaken. En hopelijk, na elk cyclusje, heeft ie iets bijgeleerd, waardoor het cyclusje iets minder intens wordt. Iemands leven is geslaagd, wanneer hij op het einde veel meer in evenwicht is met de regeltjes tegenover het begin van zijn leven. Om dit te bereiken moet je gewoon een openheid bij jezelf creëren door middel van zelfexploratie. Er zijn mensen die dat kunnen en doen, maar jammer genoeg ook mensen die daar nooit aan zullen beginnen. Iedereen moet op zoek gaan naar zijn eigen talent ipv iemand anders levensstijl over te nemen.

Hetgeen je in dit leven niet voor elkaar krijgt, geef je door op je kinderen. Dus begin er niet aan voor je er zeker van bent, zou ik zo zeggen... hehehehe

....

:D Halleluja Nova, zoveel had je toch ook ni gezopen gisteren??

Om effe Orbital te citeren: "There is a theory of Möbius. A twist in the fabric of space, where time becomes a loop..."

Lees misschien effe iets over "de ring van Möbius" (astronomie). Interessant leesvoer.

Jammer dat zelfexploratie niet zo lekker ligt in de verkoop. ;)

Mijn insteek was meer die van 'komt de herhaling in zichzelf vaker voor of lijkt dat maar zo?'

En een dynamisch evenwicht is ook een evenwicht.

Een helderziende gedachte raakt ook verlopen.

Maar waarschijnlijk dat deze materie nog meer afschrikt dan menig wiskundige forumule die een synthesevorm beschrijft.

Daarom heb ik ook zo'n hekel aan midi.
Gewoon 1:1 kabels en niks niet patchen of doorlussen. Godverhoede dat ik moet nadenken zeg. ;)

Back