compaq 19 " tft onscherpe letters en vaag beeld

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Creative

Stamgast
hallo ik heb een nieuwe compaq pc gekocht met bijbehorende 19 inch tft maar dat scherm lijkt wel kapot.. alle normale tekst is goed maar grafische letters (Als afbeeldingen) bijvoorbeeld in de taakbalk of windows XP start is zo gaar als het maar kan.. hoe kan dit... er zit een 256mb (geloof ik) mb grafische kaart in.. dan zou zoiets toch niet mogen..

best wel een enorme teleurstelling..

het scherm is 60 hertz maar is dat dan de oorzaak ? nee toch ?

hij staat op de aanbevolen resolutie.. maar het lijkt wel alsof ik 72 dpi afdruk vanuit een grafisch programma dan krijg je ook dezelfde onscherpe zooi.

Het klinkt alsof je hem op een andere resolutie hebt staan dan de eigelijke resolutie van je tft scherm, dan krijg je dit soort effecten van letters die verdeeld worden over pixels etc. Je tft is gemaakt voor 1 resolutie , meestal 1024/768 of 1280/1024. als je je videokaart ook op die resolutie zet heb je het mooiste beeld, als je een andere resolutie kiest als de standaard van je tft, wordt het beeld min of meer aangepast/vertaalt naar de resolutie van je tft, hier krijg je dat lelijke beeld door.

btw als het goed is zit er op je tft scherm een functie auto adjust of iets soortgelijks, deze functie zet het beeld precies op de pixels zeg maar, en niet half er naast. dit kan ook je probleem zijn.

de resolutie is wel goed 1280/1024 .. die auto knop ziter wel op.. ben er alleen niet achter hoe die werkt. heb er op gedrukt maar er gebeurde niks..

Hmm heb er net even gekeken en vond dit" is dit via configuratiescherm te vinden ?

display eigenschappen -> vormgeving -> scherpe lettertypes 'Smooth...edges of screen fonts'

Bericht door een moderator:
Inderdaad. En dit forum niet.
Ik sluit deze topic.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back