Wordclock Digi002 to Presonus Firstation

Phat'nPhunky

Ingeburgerd
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een firestation van presonus in mijn setup. Omdat mijn digi002 maar 8 analoge inputs heeft (wat niet voldoende is) wil ik de firestation als een AD converter gebruiken. Er zitten acht analoge inputs op de firestation en die wil ik dan via Adat Optical naar mijn digi002 routen. Nu doet zich het volgende probleem voor. om de firestation en de digi002 aan elkaar te koppellen moet wordclock sync verstuurd worden. In mijn geval zal de digi002 als master optreden en de firestation als slave. Volgens de manual kan dit via ADAT optical. Het schijnt ook met MLAN te kunnen maar ikwil het eigenlijk via ADAT proberen. Ik heb de 2 apparaten via ADAT aan elkaar gekoppeld (zowel in als out). De firestation heeft een led die aangeeft dat ie adat binnenkrijgt. Alleen het ext. clock lampje blijft knipperen wat betekent dat de firestation geen wordclock krijgt van de digi002. Nou is mijn vraag: Wie weet wat ik over het hoofd zie?!?!?!

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!!!!

Zit er ergens geen knoppie om dat ding als slave in te stellen?
Misschien staat hij nog als master of zo?
Of dat je op op een rare samplefrequentie zit of zo?

Naast je adat zitten 2 ronde rare aansluitingen. Die zijn voor wordclock en je moet dus de in verbinden met de out van de digi 002.

Presonus, goede keuze overigens !

kun je niet gewoon protools als adat synch master instellen ergens?
heb pt even niet bij de hand dus kan even niet checken, maar zat het niet ergens in het playback engine menu?

Je kunt inderdaad in protools instellen dat protools master is. In de hardware setup staat de worlclock op internal (als ik hem op adat of spdif zet geeft potools aan dat dit niet kan). spdif staat op rca en adat op optical. om de een of andere reden stuurt hij het wordclock signaal niet weg via adat. Of misschien stuurt ie het wel weg maar ontvangt de firestation het gewoon niet. er moet toch iemand zijn die ooit een soortgelijk probleem heeft overwonnen?!?!?

Wat voor samplerate staatie op dan?
Denk toch dat je presonus op slave moet zetten of zo. Met een jumpertje of via software anders?

Back