DD diskettes 3.5 voorloper van HDD 3.5

Status
Please reply by conversation.

anoniempje

hobby knooier
die Double Density blauwe schijfjes met 1 copy slotje, zoek ik

dus niet die nieuwere zwarte high density schijfjes met 2 copy beveileging slotjes die nu ook nog in gebruik zijn.

We hadden eerder een pc, (ofnouja headstart explorer pc was het nouwelijks te noemen) die die oudere schijfjes draaiden en de nieuwere hd schijfjes las hij helemaal niet.

Maar ik kan me herinneren dat als je dat extra holletje afplakte op zo,n nieuwere hd schijf, dat je hem dan ook als dd schijf kon gebruiken. Of het was andersom dat weet ik niet meer, dus een gaatje in de hoek van een dd maken, weet iemand dat ? anders haal ik liever zo,n pak nieuwere hd schijfjes als die methode werkt.

maar als iemand al z,n ouwe dd disks wil lozen :)

Je kunt in principe gewoon het extra gat afplakken, dan werkt 't. Je moet 'm wel formateren, preformatted zijn natuurlijk HD geformateerd. Vroeger, toen HD disks nog maar net uit waren, deden ze het ook andersom: een gat extra in een DD disk en kan gebruikt worden in een DD drive.

D'r is inderdaad al eerder over gediscussieerd in dit topic:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=53553

Let wel, in theorie kan het gebruik van HD disks in DD drives problemen veroorzaken, omdat HD disks een hoger nivo van magnetisme hebben.

oke dan bedankt voor de bevesteging, dat is mooi dan ga ik ook niet met die oude dingen klooien en haal ik gewoon zo,n pak nieuwe

Status
Please reply by conversation.
Back