miami vice z1

ik geloof dat het een fairlight was en een memorymoog. .. maar op de korg site staat wel een stuk over jan hammer..

Hij heeft inderdaad ten dele gelijk. Zowel op de korg site alsmede op hammer's site zelf zegt hij veel de Z1 te gebruiken. De miama vice muziek komt uit eind jaren tachtig. De Z1 stamt uit eind jaren 90.

Met een béétje fantasie zou het nog kunnen kloppen ook, die bewering. Want Jan Hammer heeft natuurlijk voor de dubbel-CD 'Miami Vice, The Complete Collection' een aantal nummers opnieuw gearrangeerd en opgenomen. Het is niet uit te sluiten dat daar ook een Z1 bij is gebruikt. :)

Ik heb idd. ook smakelijk zitten lachen om de bewering in die advertentie, in de miami vice tijd had men louter houten synths die je met 2 man moest verplaatsen, dus ik besloot eens op onder(google)zoek uit te gaan en .. jep ik kom als eerste uit op deze thread waar men precies dezelfde bedenkelijke gedachten heeft :W Maar alles goed en wel.. ik zal die dubbel cd ens luistere.. wie weet :D

Jan Hammer is al jaren officieel Korg endorser. (Daarvoor Kawai geloof ik).

Jan first became involved with Korg in 1990 and began using the Korg Wavestation and T3 in his innovative film scores. By 1992 he had added the 01/W and collectively these instruments were featured on his ground breaking, quadruple-platinum video album, Beyond The Mind’s Eye. Jan has continued to use Korg products throughout the years, and now makes extensive use of the Z1 and MOSS-equipped Trinity and Triton. Jan states, “I love the analog warmth and fatness of the MOSS-based gear. It gives me a level of expressive control and flexibility that I always wished I could get out of my older synths. It’s the best of both worlds!”

Zie ook: http://www.korg.com/sbytes/article.asp?ArtistID=247

Maar goed, dat wil zeker niet zeggen dat z'n Miami Vice spul ermee is gemaakt.
Als je de videoclips moet geloven haalt-ie alles uit z'n Fairlight... ;)
Maar het trademark Hammer geluid blijft volgens mij toch gewoon een Minimoog door een gitaarversterker...?
Meer info in dit artikel: http://www.soundonsound.com/sos/sep04/articles/janhammer.htm

laten we de SQ prophet vs niet vergeten!
die heft onze jan intensief gebruikt. :)

Jantje Hammer

Jantje Hammer

Vroeger stond hij wel in de Music Maker reclame te maken voor o.a. de Wavestation, maar volgens mij is ook dat al wat na het Miami Vice tijdperk. Check uw locale bibliotheek, ik heb deze wijsheid ook uit het doorbladeren van banden met oude jaargangen van de amerikaanse Music Maker zoals in de Rotterdamse bibliotheek staan.

Origineel geplaatst door cooper
De miama vice muziek komt uit eind jaren tachtig.
ik vind 1984 niet echt eind jaren tachtig...
al in de eerste Season komen meer dan de helft van zijn bekendste compo's voorbij...

ik meen mij vaag iets te herinneren dat op Escape From TV een gearlijstje stond vermeld ergens...

er staat geen prophet vs op die lijst.:frons:
wat een deceptie :confused:

Back