Mackie SR24-4 doorgebrand?

E.S.P.

Stamgast
Ik had me mixer aanstaan en luisterde gewoon muziek, toen kwam er een brom geluid uit en elke LED bij elk kanaal gaf een signaal..

Als ik mijn mixer nu opnieuw aanzet geeft ie bij 1 kanaal een brom geluid en kraakt ie, maar niet meer bij elk kanaal...

Kan het zijn dat er iets doorgebrand is? En is dit nog te repareren?
Heb zelf weinig verstand van elektronische zaken dus vandaar dat ik het hier even vraag..

Gr

Trek alle kabels uit de inputs, en kijk/luister of hij er dan nog last van heeft. Check ook stuk voor stuk al je kabels, kans op kortsluiting in een van je kabels is ook mogelijk. M.a.w. zoek de bron van de storing op, probeer duidelijk te achterhalen waar het mis gaat, het kan dus buiten je mengpaneel liggen.

Ik vermoedt dat in dat betreffende kanaal een opampje gesneuveld is die tijdelijk de voeding 'kort gesloten'heeft, Mogelijk dat dat opampje nu een grote DC offset heeft.

Bij dit soort tafels is het hoogstwaarchijnlijk wel allemaal SMD spul en ook waarschijnlijk bestaat de mixer maar uit een paar grote PCB's. dat betelend veel knopjes en schrovern verwijderen om erbij te kunnen.

Maar dat neemt niet weg dat het wel te repareren moet zijn.

Tja laten repareren kan maar ben benieuwd hoeveel dat kost...
Ik zou gewoon dat ene kanaal maar laten voor wat het is...

Gewoon gain dicht en muten....niet meer gebruiken

iemand toevallig een service manual van deze tafel?
ik wiol hem openmaken om wat faders op te kuisen.

bvd

Misschien is het de flat cable die geeft wel meer problemen
bij deze mixer,als je een beetje handig bent kun je deze
zelf vervangen echter geeft dit geen garantie dat dit het probleem is,
maar ja je moet toch ergens beginnen :)

iemand toevallig een service manual van deze tafel?
ik wiol hem openmaken om wat faders op te kuisen.

bvd

Hoi,
ik heb een servicemanual,gewoon even naar Mackie gemaild en die hebben vrij snel de servicemanual vooe me op een ftp server gezet.Topservice!!
Staat geen procedure voor het openmaken in trouwens,maar dit is gewoon een kwestie van alle knoppen eraf en openschroeven.
Succes!!:okdan:

Back