M'n Roland Alpha Juno 2 doet erg vaag.

E-Mash

Stamgast
Hallo Synthforum peoples,

Heb jullie hulp nodig....
Namelijk m'n juno 2 hij doet erg vaag , ik bedoel geluid wat er uit komt is zwaar gebromt .Eerst deed ie gwoon normaal maar toen ik die Tune functie bewerkt kwam tot m'n verbazing dikke brom geluid uit(weet niet hoe ik moet uitleggen iedergeval Normaal geluid + 10x distortion eroverheen dat lijkt erop) .Dacht eerst lag aan m'n kabels of mengtafel.Maar heb alles gecheckt en weet dus niet wat de oorzaak is.
Of ligt het aan de uitgang van Juno ?dat ie stuk is?

Please laat me weten,

Alvast bedankt,

mvg,

Ivan

Re: M'n Roland Alpha Juno 2 doet erg vaag.

Origineel geplaatst door E-Mash
Eerst deed ie gwoon normaal maar toen ik die Tune functie bewerkt kwam tot m'n verbazing dikke brom geluid
da's gewoon puur toeval ;)

dat lijkt me zo op het eerste gezicht wel het meest voor de hand liggend idd...

Re: M'n Roland Alpha Juno 2 doet erg vaag.

Hallo Synthforum peoples,

Heb jullie hulp nodig....
Namelijk m'n juno 2 hij doet erg vaag , ik bedoel geluid wat er uit komt is zwaar gebromt .Eerst deed ie gwoon normaal maar toen ik die Tune functie bewerkt kwam tot m'n verbazing dikke brom geluid uit(weet niet hoe ik moet uitleggen iedergeval Normaal geluid + 10x distortion eroverheen dat lijkt erop) .Dacht eerst lag aan m'n kabels of mengtafel.Maar heb alles gecheckt en weet dus niet wat de oorzaak is.

Please laat me weten,

Alvast bedankt,

mvg,

Ivan

Schoonmaken en solderen is de oplossing voor dit probleem! Hoeft dus niet per definitie aan de uitgang zelf te liggen!

Luisteren naar richard2000!!

En als je niet technisch bent, weet je al helemaal niet wat je moet solderen (wat cns voorsteld)

En als je nou nog vertelt wat er precies mis was en hoe je dat hebt opgelost, dan hebben andere juno-bezitters er ook nog wat aan. :biertje:

voor de mensen die het graag willen weten wat er stuk is aan de juno 2 van e-mash

de level shifter chip is stuk en de ram geheugen chip werkt niet meer voor 100% en aangezien deze allle verbonden zijn met de gate arrange chip zou het mogelijk kunnen zijn dat die ook niet voor 100% werkt.

Back