EMU 1212M / EMULATOR X Set @thomann

Origineel geplaatst door Ramoonus
maare zijn die drivers nou top of kut?

Die drivers zijn top... Je moet het handeltje gewoon installeren zoals aangegeven :)
Dus de laatste drivers van hun site installeren, RESTARTEN, en daarna pas de laatste patchmixDSP-versie van hun site installeren en restarten.
Ik heb de originele CD nog niet eens gebruikt, want die heb je ook niet meer nodig als je het handeltje van hun site haalt.
Wat wel belangrijk is, is dat je dus EN de drivers download EN de patchmixDSP applicatie. Twee pakketjes dus...

Maar het werkt nu allemaal zoals het hoort. Heb vanalles getest en gedaan gisterenavond en er niks verkeerd gegaan.

Upgrade naar X2 kost 80 euro volgens de E-mu site.

Is ie inmiddels al leverbaar? Eind vorige week nog niet namelijk. Nee, eigenlijk hoef je niet te antwoorden, ik kan net zo goed zelf kijken natuurlijk :D

En natuurlijk geen Mac versie

Sowieso doen die E-MU geluidskaarten het al niet in een Mac, dacht ik. En zo'n kaart is een vereiste voor EmuX.

Origineel geplaatst door BigDplayboy
Die drivers zijn top... Je moet het handeltje gewoon installeren zoals aangegeven :)
Dus de laatste drivers van hun site installeren, RESTARTEN, en daarna pas de laatste patchmixDSP-versie van hun site installeren en restarten.
Ik heb de originele CD nog niet eens gebruikt, want die heb je ook niet meer nodig als je het handeltje van hun site haalt.
Wat wel belangrijk is, is dat je dus EN de drivers download EN de patchmixDSP applicatie. Twee pakketjes dus...

Maar het werkt nu allemaal zoals het hoort. Heb vanalles getest en gedaan gisterenavond en er niks verkeerd gegaan.
omdat jij over herinstalatie windows begon :)

Origineel geplaatst door etaoin
Oh, hij is van "COMING SOON" direct naar "OUT OF STOCK" gegaan.

Sowieso vind ik het een beetje sneaky van E-MU om $79 1-op-1 te vertalen naar 79 euro.

Ja het valt kennelijk al niet mee om software in fatsoenlijke hoeveelheden te produceren ! Of is hun doosjestoeleverancier failliet ?

Ik zit al een tijdje likkebaardend te kijken naar die Emulator X, maar goed: zolang er geen Mac versie is draaien we vrolijk door met de echtemannenhardwaresamplers. Scheelt ook weer een PC erbij.

Ik zit al een tijdje likkebaardend te kijken naar die Emulator X, maar goed: zolang er geen Mac versie is draaien we vrolijk door met de echtemannenhardwaresamplers. Scheelt ook weer een PC erbij.

Nouja, ik heb EmuX, maar die gebruik ik eigenlijk nooit. Ik vind mijn S6000 veel fijner.

Origineel geplaatst door etaoin
Nouja, ik heb EmuX, maar die gebruik ik eigenlijk nooit. Ik vind mijn S6000 veel fijner.

Ah, da's goed om te horen ! Waarom is een EmuX minder fijn in jouw handen ? Geluidskwaliteit, gedoe met opstarten/computercapaciteit ? Met de S6000 en bediening via AKsys net zo handig/handiger uit ?

Origineel geplaatst door vinnieq
Ah, da's goed om te horen ! Waarom is een EmuX minder fijn in jouw handen ? Geluidskwaliteit, gedoe met opstarten/computercapaciteit ? Met de S6000 en bediening via AKsys net zo handig/handiger uit ?

Een aantal punten. De belangrijkste is dat het niet past in mijn opstelling. De computer en mijn masterkeyboard staan tever uit elkaar om EmuX praktisch te gebruiken om wat te rommelen. Het display van de S6000 ligt daarentegen gewoon op mijn masterkeyboard.

Ten tweede inderdaad de capaciteit. Mijn computer (3GHz P4 met 1GB geheugen) trekt de meegeleverde Studio Grand bijvoorbeeld niet echt lekker. Het aantal gebruikte stemmen piekt af en toe rond de 100 terwijl ik alleen wat akkoordjes speel. Misschien is dat wel gewoon een bug, maar het maakt die library al onbruikbaar.

Ten derde dat kleine k*tschermpje van EmuX. Dat is 800x600 met ontzettend kleine knopjes. Als je een beetje een groot scherm hebt is dat geen werken.

En ten vierde ben ik een Akai-man, dus de E-MU denkwijze is niet de mijne. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk...

Oja, en voor iemand het vraagt: waarom heb ik 'm dan? Ik had destijds een nieuwe geluidskaart nodig en dacht in een klap mijn Akai S2000 te kunnen vervangen. Uiteindelijk heb ik inderdaad de S2000 weg gedaan, maar wel met een S6000 als vervanger.

Origineel geplaatst door BigDplayboy
:kroon: YESSSSSSSSS!!!!! De Shit werkt!!! :kroon:

Ik heb de drivers van de CD maar niet gebruikt en meteen na de reinstall van Windows de laatste drivers van internet geplukt en daarna de laatste patchmixDSP-patch die ook op de EMU site staat geinstalleerd. Nu werkt alles zoals het hoort... Jippie!!!!!
datte

ja bij thomann moet je goed opletten voordat je besteld..

zo had ik toen ook 2 links naar emulator x + 1212m pakket.. en de andere link had er nog een bundle sample cds bij voor dezelfde prijs :W

Origineel geplaatst door Ramoonus
omdat jij over herinstalatie windows begon :)

Nu ben ik nog niks wijzer, is het de moeite waard om hier over verder te gaan? :)
Want ik heb nog steeds geen idee waar je "omdat" op slaat :geslaagd:
Maar als het er niet toe doet, doe geen moeite, want ik ben muziek maken :P

Ik baal hahahaha heb veelste veel betaald bij feedback zo blijkt......maar goed ben wel uitermate tevreden over 1212m en de emulator dus dat maakt gelukkig een hoop goed!!!!

En ja dom dat ik niet eerst verder heb gezocht ik weet het...

ik heb m van de week binnen gekregen
gelijk geinstaleerd aan aangesloten
binnen 10 minuten deed het het
eerst ff wat kloten met patchmix

maar wat een geluid zeg
in vergelijking met die AC97 die ik eerst had
en wat een lage latency.

Back