Logic 7.2 vragen

RiSC

Stamgast
Ik zit eraan te denken om te switchen van Cubase SX3 naar Logic 7.2, als ik tzt de Mac Pro ga kopen. Er zijn mij echter nog een paar dingen onduidelijk:

- kan logic meerdere verschillende geluids-devices tegelijkertijd gebruiken, zoals bijv een RME Fireface 800 en eentje van een heel ander merk?
- bij Cubase kan ik mijn externe instrumenten heel makkelijk gebruiken (dus zowel midi als audio op de computer aangesloten) en de audio komt netjes op de mixer binnen, waarbij gecompenseerd kan worden voor de latency. Tevens is het erg makkelijk om een extern effect net zo te gebruiken als een software effect. Kan dit ook met Logic 7.2 pro?
- ik las ook ergens dat als je nog een Mac hebt je de processorkracht via het netwerk kan gebruiken om plugins op te draaien, werkt dat goed?

Hi, op alle 3 je vragen is het antwoord : JA !

Om meerdere audio interfaces te combineren, gebruik je de Audio/MIDI setup (bij de Hulpprogramma's in OS X). In de CoreAudio Device Editor kan je aangeven welke interfaces je wil combineren ; de gecombineerded ins&outs van meerdere interfaces worden in Logic dan weergegeven alsof je over 1 grote interface beschikt. Dit combineren van interfaces is voorzien vanaf OS X 10.4.

Als je een andere Mac hebt met Logic Pro 7.x, kan je Gigabit Ethernet of Firewire gebruiken om Logic plug-ins toe te wijzen aan de CPU van de andere Mac. Er gelden wel enkele beperkingen :
- het werkt enkel met Logic plug-ins, niet met "3rd party" AudioUnit plug-ins
- het werkt niet met EXS24
- het werkt niet met UltraBeat

Overigens ziet het ernaar uit dat de nieuwe PowerMac / Mac Pro geïntroduceerd wordt op 7 augustus.

Back