Korg PS-3100 !

Origineel geplaatst door synthiaks
Je moet het bedrag delen door 10 of 11 ofzow, dan kloppen de prijzen aardig.
Prijs zit inderdaad vlakbij de 1500 euro.

Als je ziet wat Oscars, prophets, e.d. kosten, dan vind ik deze prijs nog wel meevallen.

Ik snap um alleen niet helemaal. Volgens Vintagesynth is ie 48 stemmig met 12 vco's :confused:

Origineel geplaatst door omiel

Goed lezen wat er staat. SH101 heeft ooit een zeer byzondere synth (prototype) aan ze verkocht onder het mom dat ze die zouden houden om een synthmuseum te beginnen. Als ze hem al ooit zouden verkopen mocht hij hem weer terug kopen. Dat ding hebben ze toen gelijk verkocht aan iemand anders.

En als ik jouw was zou ik ook maar eens wat oude threads hier op het forum doorlezen, dan kun je nog heel wat leren :).

Meen je dat......?????

Ik had het dan zwart op wit laten zetten, want das toch wel een vreemde manier van zaken doen (vanuit MH dan).

Ik hoop in ieder geval dat degene die het aan MH heeft verkocht er een goede prijs voor gekregen heeft !

Origineel geplaatst door oozi
[vet off-topic]hee hoe komt Mk II aan een enkele bruine ster??[/vet off-topic]

;)

...getver...

Origineel geplaatst door OnAcid
Ik snap um alleen niet helemaal. Volgens Vintagesynth is ie 48 stemmig met 12 vco's :confused:

De Korg PS serie maakt gebruik van een techniek die veel gebruikt werd in elektronische orgels: Voor elke noot van het oktaaf is er een master oscillator (12 dus) die op een hoge frequentie loopt. Elke toets van het keyboard (4 oktaven is 48 toetsen) heeft daarnaast z'n eigen frequentiedeler die de frequentie van de betreffende master oscillator deelt met een factor die wordt bepaald door het oktaaf waarin de toets zich bevindt. Alle uitgangen van de frequentiedelers gaan waarschijnlijk daarna nog door een VCA-tje en een VCF-je (zou ik even na moeten kijken) en worden vervolgens bijelkaar gemixt en hierdoor krijgt de PS serie uiteindelijk z'n polyfonie van 48 stemmen.

Die sterren ja.. zijn achtergebleven in Vbulletin bij de migratie.. Is dat iets dat we weer zouden moeten introduceren? 8o)

Binnenkort ga ik voor het eerst een PS-3100 bespelen. Ik heb de kans laten lopen er een te kopen toen hij nog betaalbaar was.

Back