Roland TR-serie in VST-formaat?

Qua 808/909 is er natuurlijk Rebirth. Is geen VST(i), maar als je Cubase gebruikt met ReWire wel aan elkaar te knopen.

Ja, dat zou kunnen, zij het niet dat ik Reason een enorm gedoe vind samen met Cubase. Ik heb al de LM7 plug van Steinberg met wat 909 geluiden, maar wil graag ook die jaren 80 drummetjes hebben om eens een retrotrackje te maken. Heb wel samples voor de Akai van al die apparaten, maar dat wil niet echt strak lopen met de VSTi's die ik de laatste tijd steeds meer gebruik...

Fox.

Hij is niet te koop. Wel is ie gratis te downloaden. Maar een donatie sturen kan altijd natuurlijk.

Audiorealism is er ook mee bezig al weten ze nog niet wanneer die uit zal komen:

Attachments

• adm_preview.jpg
    adm_preview.jpg
    44,6 KB · Bekeken: 99
Origineel geplaatst door Raph
Audiorealism is er ook mee bezig al weten ze nog niet wanneer die uit zal komen:

Cool! Ik ben benieuwd.

ja ben ook wel benieuwd naar die audiorealism, vindt dat ze die 303 erg goed hebben gedaan.

edit> waar haal je die vandaan eigenlijk? ik kan er niks over vinden op de audiorealism website.

Bij het duitse Keyboards blad heeft een volledige versie van een TR 808 en TR 909 gezeten van
tlmLAB

http://www1.keyboards.de/magazine/m0306/603108wp.html

bij deze link kun je zien dat ie erbij gezeten heeft. Ik heb destijds die twee bladen gekocht en dus ook zat daar de bijbehorende CD bij met de volledige versie van deze 2 plugins. Ze zijn aardig, al vindt ik de Rebirth versie nog steeds ook erg goed.

Maar goed... wellicht heb je iets aan deze tip...

succes !

Origineel geplaatst door Raph

Kickuh.....

Als ie net zo klinkt qua authenticiteit als de bassline, dan is dat zeer bruikbaar.
Ik hoop alleen dat ze een switch maken zodat je uit de 606/707/808/909 kan kiezen. Al hoeft de 909 niet eens voor mij, want die vind ik niet zo interessant.

Het gemis aan instellingen qua sounds op de 707 en 606 zouden ze kunnen oplossen door bijv. de analogue solutions mod er "in" te doen zodat je dan toch de bd/sd/hh etc kan tweaken.

Back