V-stack vraagje

Wodka

Ouwe rot
Hoe werkt V-stack nu precies? Zelfs op de site van Steinberg kan ik hier geen duidelijkheid over vinden :) (doe ik wat fout of is het gewoon onduidelijk?)

Ik heb een Mac en ik wil via V-stack op mijn PC VST's laten lopen. Kan dit met V-stack en hoe? Hoe sluit je beide computers op elkaar aan?

dus dan moet ik de midi van de ene geluidskaart naar de andere geluidskaart om beide computers met elkaar te laten communiceren het om geluid te krijgen moet ik biede geluidskaarten met spdif op elkaar aansluiten?

Kan ik niet gewoon het geluid uit de audio uitgang van die pc krijgen?

maar het linken van de 2 geluidskaarten kan dus gewoon via midi... ik had eerder begrepen dat dat via spdif moest :)

Origineel geplaatst door Wodka
maar het linken van de 2 geluidskaarten kan dus gewoon via midi... ik had eerder begrepen dat dat via spdif moest :)

Ligt eraan wat je wilt linken ... lijkt mij

Origineel geplaatst door glennplumber
Ligt eraan wat je wilt linken ... lijkt mij

leg uit :)

Wanneer moet ik dan midi gebruiken en wanneer spdif?

V-stack is gewoon een rack waar je vsti's in kan hangen .
Ik ken iemand die daar live mee speelt .
Stuurt alles aan met een Alesis mmt8 .

Dus aansluiten/sturen met mid,i en je geluid via een kaart weer op je tafel laten komen .

ok, dat snap ik...

mijn situatie:

Ik heb een mac, daarop draaien bepaalde vst's niet die ik niet wil missen. Dus ik heb een pc met een geluidskaart met midi ernaast.

Ik sluit de mac via midi aan op de pc. Dan kan ik mijn pc vanaf de mac aansturen. En het geluid van de vst's van de pc stuur ik via de geluidskaart van de pc uit.

Klopt dit? werkt dit? :)

Ik sluit de mac via midi aan op de pc. Dan kan ik mijn pc vanaf de mac aansturen. En het geluid van de vst's van de pc stuur ik via de geluidskaart van de pc uit.

'

Dat werkt. Ik heb dat een tijdje zelf zo gedaan. Niet vanaf een Mac, maar vanaf een hardware sequencer.
Ik gebruik zelf V-Stack niet meer omdat die midi clock niet doorstuurt naar de VSTi's. Ik heb nu zelf de VMC van Spinaudio.

V-Stack kan ook over een digitale verbinding als slave aan Cubase draaien, vandaar misschien de verwarring over de aansluiting. Maar het hoeft niet, hij draait ook stand-alone.

Origineel geplaatst door Wodka
ok, dat snap ik...

mijn situatie:

Ik heb een mac, daarop draaien bepaalde vst's niet die ik niet wil missen. Dus ik heb een pc met een geluidskaart met midi ernaast.

Zoals je het hier omschrijft .. klopt het en werkt het. Ik doet het namelijk op precies dezelfde manier :)

dan weet ik voorlopig weer genoeg :) heb v-stack vandaag gekocht, kan ik er snel mee gaan spelen :)

Back