Sample CD rom voor EMU Ultra

Dr. Evil

Balloooon
Ik ben op zoek naar bruikbare POP-klanken op Emu formaat die niet al te veel geheugen innemen (tot 15 MB) maar best te gebruiken zijn in een live setup. (geen studio-setup !!!)
De klanken waar ik het meest naar op zoek ben zijn a) Strings (heb er zelf enkele in elkaar gemixt, maar zij nemen 64MB in beslag) b) Klassieke piano (als alternatief voor de micropiano van kurzweil) , c) Rock piano, d) Blazersecties.
Electrische piano's heb ik een goed alternatief gevonden bij de Magnetica van wizoo. (gemiddeld 12 MB, met grote dynamiek!)

Rekening houdend met 128 Mb maximaal geheugen...
Ik gebruik (voorlopig) geen modules. Maar de klanken van de Yamaha Motif lijken me wel iets. (misschien is de S90 nog wel iets?!)
Zijn er enkelen onder jullie die trouw zweren aan bepaalde CD roms? Zelf heb ik ondervonden wat thuis goed klinkt, meestal 'on stage' niet werkt. (vb Vitous, siedlaczek ...)

laat jullie maar eens goed gaan...

Voor m'n TV productiewerk gebruik ik heel vaak
Miroslav Vitous
Kirk Hunter virtuoso strings
Distorted Reality 1&2
The ultimate piano collection
Dance Mega Synth
Emu Formula 4000 series
Emu Producer series
Symphony of Voices
Hans Zimmer guitars 1&2

Heb nu net een CD-Rom van Rob Papen binnen : Techno Synth Construction Yard. Ben benieuwd...!!

Voor pianoklanken gebruik ik de Kurzweil 2600.
Electrische piano's : Roland XP-80
Rhodes : Emagic EVP88 en een preset uit de WaveStation AD

En verder ook een paar zelfgemaakte Emu CD-R's met lachbanken en cartoongeluidjes in de huisstijl van Ketnet/TV1.

sample cd

sample cd

Van de Cd roms die je opsomt heb ik de meeste. Maar ik heb gemerkt dat vitous on stage niet werkt (voor discomuziek)
Hunter ken ik nog niet, maar heb er wel van gehoord, en de producer series van Emu heb ik ooit eens gehoord bij een vriend thuis. Evenals de Formula.
De strings die ik nu heb zijn een mix van Roland string section(CD-rom versie) met een zelfgesamplede string van mijn Korg 01W. (en kurzweil PC88) En daar zet ik met de effects van EMU nog een kleine chorus over.
Heel interessant om een eigen klank te hebben.maar 64 aan MB voor 1 klank vind ik toch wat veel.
Wat de brass betreft ongeveer hetzelfde . Alleen vind ik niets echt tegoei. De roland is goed, maar dun, en heeft meer iets van tatata, dan een echte vettige klank. The killer horns zijn goed maar moeilijker te programmeren, jammer genoeg heb ik te weinig geheugen om verschillende klanken te testen op podium.
Dus hier ook maak ik verschillende mixen van sounds (meestal een synthklank op een brass klank, met een zachte saxsectie) maar hier ook is het geheugen direct vol.
Als er mensen zijn die uit ervaring weten wat goed werkt live , en dat niet te veel geheugen in beslag neemt, laat maar horen.

Re: sample cd

Re: sample cd

Origineel geplaatst door Dr. Evil
Van de Cd roms die je opsomt heb ik de meeste. Maar ik heb gemerkt dat vitous on stage niet werkt (voor discomuziek)

Het is wel sneu als je zoveel geld hebt neergeteld voor de Miroslav reeks, om dan tot de conclusie te komen dat deze niet bepaald voor live werk ontwikkeld is, laat staan voor discomuziek... :duivels:

Back