Verschillen Roland XP60 / XP80?

Poly-Peter

Ex Poly-61 bezitter
Kan iemand mij vertellen of er verschillen zijn tussen de XP60 en XP80 van Roland? Ik ken nl alleen de xp60.
Uiteraard weet ik dat beide dezelfde synth-engine hebben en dezelfde specs en dat de xp80 meer toetsen heeft.

Maar zit er verschil in keyboard (bijv mate van aanslaggevoeligheid??) en zit er verschil in kwaliteit (duurzaamheid) tussen beide apparaten?

Iemand hier ervaring mee??

Bron : http://www.vintagesynth.com/

The XP-60 was one of Roland's flagship digital Workstation Synthesizers. With extensive professional features, superb quality PCM sounds, sequencing, effects and more, the XP-60 could be the only synth you may ever need! Compared with other XP- synths, the XP-60 is almost the same as the XP-80 except that XP-80 has a great 76-note semi-weighted keyboard whereas the XP-60 has a standard 61 note keyboard.

Het lijkt erop dat dit dus het enige verschil is.

semigewogen toetsenbord van de xp80 speelt wel fijn ja, maar toch zou ik voor een xp30 gaan. Die heeft ook een semi-gewogen toetsenbord en 3 SRJV expansions ingebouwd, maar kost minder dan een xp80. Laatst zag ik nog een xp30 hier voor 400 euro ofzo dat is veel waar voor je geld.

Het klavier is het enigste verschil, k heb vrij veel op de XP60 en Xp80 gespeeld.

wat betreft de XP30.... wel een grappig ding, maar niet zo goed als de XP60/80......

de geluid die 'extra' in de XP30 zitten klinken in de XP60/80 veel beter wanneer de kaarten erin zitten...

Origineel geplaatst door René
in mijn handleiding staat vertaald: "waar XP80 staat, kun je ook XP60 lezen"

Ik vind het klavdan de XP50.ier wel stukken beter

da's wel een goede indicatie dat ze (afgezien vh klavier) identiek zijn...

ik vind ook dat de XP50 een minder klavier heeft...

:biertje:

Back