Bezig met een videoclip. Moet de song gemasterd worden?

2FLY

Stamgast
Hey guys how's life?

Ik ben momenteel bezig met het maken van een videoclip. De clip wordt een combinatie van zelfgeschoten materiaal van de artiest in kwestie backstage, in de studio etc. Het doel is om de clip in eerste instantie op The Box te krijgen.

Mijn vraag: moet ik de song laten masteren?

De song wordt niet uitgebracht als single, de clip is puur promotie. Het genre is Hip-Hop dus we gaan ook JuizeFM etc. benaderen voor airplay. Ook zal de song online available zijn voor downloads.

Ik hoor het graag.

FLY

Dan laat je 'm toch eerst even horen in de tracks afdeling op dit forum?

Als je het niet wilt uitbrengen op single, dan is het misschien iets minder belangrijk.
Ligt ook helemaal aan je budget.
Heb je zelf fatsoenlijke oren aan je kop (of ken je iemand die dat wellicht heeft), een goeie afluisterruimte en wat software om wat correcties mee te (laten) maken en je bent al behoorlijk ver.

Kijk eens naar AAMS: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=58193

Gemasterd komt je song natuurlijk een stuk dikker uit de speakers. Ik zou - zeker als je het als promotiemateriaal gaat gebruiken - het maximale dr uit trekken binnen de grenzen van je kunnen en budget.
Hoe vetter, hoe beter! Zorg dr voor dat je nummer zo overtuigend en strak mogelijk de huiskamer in geslingerd wordt!

Doe geen concessies, ga voor het maximale!

-C-

at least, that's what I think ;)

Yo guys superthanx voor de snelle en goede reacties.

Ik ga die software checken. Ik begin zondag aan het mixen v.d. song. Mix 1 zal ik zeker online hier zetten. Het wordt: Davey G - I'm A Flinna.

Aight guys - we'll stay in touch.

Wat een slechte tips zeg.

Origineel geplaatst door fuse

Hoe bedoel je Fuse? Heb jij er een andere kijk op?? New tips are welcome.

Heee, jij was toch zo prat op de respectvolle, inhoudelijke en opbouwende antwoorden? Of ben je dat allemaal opeens vergeten? Tsk tsk...

Dat seriousmastering gedoe is een mastering onderneming van Fuse.
Met deze kennis in het achterhoofd weet je nu precies waarom Fuse het blijkbaar niet de moeite vindt om inhoudelijk bij te dragen aan deze thread.

Laatst gewijzigd:
Heb de beste man een PB gestuurd.
Die heeftie wellicht nog niet gelezen.

Heb de beste man een PB gestuurd.
Die heeftie wellicht nog niet gelezen.

Ja. Las het NET pas. Ik reageer zo aight.

Back