Rme Hdsp 9652 Aes/ebu

OJS

..............
Ik gebruik een RME HDSP9652. Lekker hoor zoveel ADAT-poorten. Maar nu wil ik ook de SPDIF-poort gaan gebruiken. En wel om een signaal in AES/EBU-formaat door te jagen.

Ik heb volgens mij alles goed gedaan: Uit mijn outboard gear gaat een AES-EBU kabel naar een Neutrik impedantie converter die AES/EBU omzet naar SPDIF. De Neutrik boxjes hebben BNC uit dus daar zit nog een klein verloopje (BNC->RCA). Van daaruit gaat er een SPDIF-kabel naar de breakout kabel van de HDSP9652.
In de settings van de HDSP9652 heb ik SPDIF In op coaxial staan en SPDIF out op Professional.

Volgens mij staat alles goed. Maar wat ik ook doe: geen signaal!!

Iemand nog tips? Ervaring met SPDIF I/O vanuit de HDSP-kaart? Anything?
:confused:

Je kunt AES/EBU direct op de HDSP aansluiten, hoe dat moet staat in de handleiding.

Hoe zit het met de clock? Wie is master?

Ik gebruik zelf de SPDIF van de HDSP, geen problemen.

AES/EBU is een iets ander formaat met een hogere impedantie (110 ohm) dan SPDIF (75). Vandaar die Neutrik converterblokjes ertussen. Bovendien maakt AES/EBU gebruik van XLR-achtige kabels en SPDIF is veelal RCA. Vandaar die omvormers en verloopjes.

Rechtstreeks aansluiten op de HDSP? Ik heb een breakout kabeltje, dat op de SPDIF-poort kan worden aangesloten. Daar komen dan 2 RCA snoertjes uit en een 'com-poort'-achtig connectortje. Volgens mij gewoon de standaard breakout cable of adapter. Ik moet dus wel verloopjes gebruiken om een AES/EBU kabel op een RCA aan te sluiten.

Blij dat het bij jou wel werkt. Welke instellingen gebruik jij in je settings venster?

Ik heb hier even plaatje van de achterkant, omdat ik vaak met het omschakelen van kabels niet meer wist welke poorten welke waren en dit plaatje op je desktop dan wel erg handig is :D Ik denk dat meer RME hdsp 9652 users hier wat meekunnen, scheelt ieder keer in de handleiding zoeken.

attachment.php

Attachments

• RME_poorten2.JPG
    RME_poorten2.JPG
    24,1 KB · Bekeken: 112
Back