Timing-vraag

Faitman

Ingeburgerd
Goeiedag allemaal,

Ik zit met een probleempje, ik ben van plan dance-muziek te maken (in al zijn varianten, dus niet maar 1 genre, dit terzijde :-)) Maar hoe kan ik met Cubase SX 3.1 alles mooi in ritme krijgen? Ik bedoel, alle arpeggio's, ritmes, akkoordjes, rifjes, toetsjes in één mooi ritme? Is dat constant drag and droppen tot alles mooi uitkomt of is er daar een interessante tool voor in Cubase SX?

Greetz.

" quantize"

Origineel geplaatst door mikemix
Hoe gebruik je die Access Virus TI tot nu toe dan? :confused: live?

Ja idd, had daarvoor nog geen goeie pc en software om alles aan te sluiten op PC

Als je alles net hebt zul je nog wel wat even bij moeten leren hoe ea werkt. Daarom zijn de handleiding en tutorials ook zo handig om eerst even door te nemen voor cubase. :)

Re: Timing-vraag

Origineel geplaatst door Faitman
Goeiedag allemaal,

Ik zit met een probleempje, ik ben van plan dance-muziek te maken (in al zijn varianten, dus niet maar 1 genre, dit terzijde :-)) Maar hoe kan ik met Cubase SX 3.1 alles mooi in ritme krijgen? Ik bedoel, alle arpeggio's, ritmes, akkoordjes, rifjes, toetsjes in één mooi ritme? Is dat constant drag and droppen tot alles mooi uitkomt of is er daar een interessante tool voor in Cubase SX?

Greetz.

ik ga ervan uit dat je vraag bedoelt is, hoe je allerlei synths intern en extern in sync krijgt in cubase?
zo ja, dat is extreem simpel in sx3. check in de manual het hoofdstuk voor external instruments en het hoofdstuk voor latency compensation. Daar staat alles in wat je moet weten. Het is in sx3 geen enkel probleem om zonder in te grijpen alles in sync te laten lopen, je hoeft dus niet handmatig elke synth te delayen om ze in sync te krijgen, dat regelt cubase allemaal voor je, nadat je dat eenmalig geconfigureerd heb voor jouw studio configuratie. Dit werkt ook voor het gebruik van externe hardware fx.

Als ik de vraag hoor denk ik dat er alleen met samples gewerkt wordt.
Klopt dit?

Hey

ik neem aan de je zowel samples als je virus gaat gebruiken. Zelf gebruik ik Sonar (waarom ga ik hier nu niet uit de doeken doen), maar je kan deze samples idd loopen en dan 'uitrekken' zodat alles mooi strak loopt. Als je Acidized-files hebt dan zijn deze in kleine stukjes verdeeld, zodat de computer deze aan het tempo aanpast. Als je de dus het tempo veranderd, verandert ook de snelheid van de samples. Logisch dat hier heel wat computerkracht achter zit.

Wat je virus betreft, gebruik je best een midi-clock (vb vanuit cubase). Deze zend signalen uit zodat je virus alles mooi in het tempo van je song speelt (arp, ...). Met de Ti zou dat niet zo'n probleem mogen zijn. Je leest er best enkele tutorials op na (ivm midi-clock etc.).

Veel succes.

Back