Vraagjes

A.V producties

Goeiendag eem !
hallo ,

vraagje,

wat voor geluidkaart kan ik het beste nemen kwaliteit/prijsverhouding en meeste funties en wie het beste bied ?? (welk merk dan )

mijn budget ong. rond 500 iets meer iets minder mag ook

en wat voor midi klavier keyboard kan ik er dan het beste gelijk bij kopen ??

groetjes,

Arjan

Vraagjes

vraagje,

als ik een midi klavier koop welke kan ik dan het beste kopen ??
en als ik er dan mee gaa werken is het wel een beetje mooi om met synt software te werken en daar leuke nummers mee te maken ??

groetjes,
AV producties

Poeh!

Komt een klant bij een autogarage en wil een auto kopen, vraagt aan de verkoper; 'welke auto is goed?'

Verkoper 1 (denkt aan dikke marge) en verkoopt zijn huismerk

Verkoper 2 (wil van winkeldochter af) en verkoopt antiek en achterhaald 3 wielertje (zuinig met de banden hè, hoeven er maar 3 op ipv 4)

Verkoper 3 (een goede verkoper) vraag aan de klant; 'Meneer, wat wilt u er mee gaan doen, veel rijden, of af en toe een ritje?'

Kortom, wat wil jij gaan doen met je klavier?
Hoeveel toetsen wil je hebben?
Is het voor studio, voor live, voor beide?

Er zijn zoveel opties...

EDIT: enkele zinnen weggehaald, omdat de thread nu samengevoegd is.

Ik begrijp je probleem; de aanschaf van een klavier en een geluidskaart is géén eenvoudige.

Je moet eerst een lijste maken van dingen die je wilt gaan doen ermee...

- Wil je meerdere instrumenten gelijktijdig kunnen opnemen, of mag het ook stuk voor stuk?
- Is het voor een laptop, of voor een PC of voor een MAC?

Laatst gewijzigd:
Re: Vraagjes

Origineel geplaatst door A.V producties
vraagje,

als ik een midi klavier koop welke kan ik dan het beste kopen ??

moet het groot, klein, rond, vierkant, dun, zwaar, duur, goedkoop, wit, zwart, groen, geel, aanslaggevoelig, drumpads, faders, potmeters, usb, midi etc. etc. hebben

dus....

ga naar de winkel en test uit die handel ;)

en als ik er dan mee gaa werken is het wel een beetje mooi om met synt software te werken en daar leuke nummers mee te maken ??

wat denk je zelf? :biertje:

succes

Re: Vraagjes

...en als ik er dan mee gaa werken is het wel een beetje mooi om met synt software te werken en daar leuke nummers mee te maken ??

Nee, het is niet 'een beetje mooi', verre van, het is namelijk errug verslavend om met VST synths te werken; sommigen worden plugin verzamerlaar, dus pas op dat je niet te veel tegelijk gaat proberen :D

Mooi synths, al dan niet gratis kun je krijgen via http://www.kvraudio.com/forum/viewforum.php?f=1

Wil je een aantal alvast proberen, probeer dan wat van deze serie: http://miksybrandt.panicnow.net/plugins.htm

re

re

hallo,

ja voor pc amd athlon 3000 + 64 1ghz geheugen !

Ik speel zelf gitaar en arcordeon en ik zing daar wil ik 4 sporen voor apart houden !!
maar nu wil ik andere melodien dus drums en andere synth geluiden via pc spelen !! want drum stel heb ik geen ruimte voor en de gewone synts valt mij buiten het budget dus daarom wil ik dit via pc doen ,,

ik zat zelf de denken aan de geluiskaart van motu of rme m-audio ?? welke is wat of wat is een andere leuke ?

zowiso 8 gebalanceerde in/uit gangen !! met mic/instrumenten preams fire-wire spdif en andere mogelijkheden digitale uitlezing van de db's !!

groetjes,

Arjan

re

re

ok ok , verkeerde vraag,

ja wat wil ik hebben ,, ik heb er weinig verstand van maar wat raden jullie mij aan om te doen om ???
en wat voor merk is het beste !!

ik wil graag een motu geluiskaart 8 in 8 uit met midi
en ik heb nu al cubase dus...

komt mischien een beetje vaag over maar.ja

groetjes,

Arjan

Re: re

Re: re

hallo,

ja voor pc amd athlon 3000 + 64 1ghz geheugen !

Ik speel zelf gitaar en arcordeon en ik zing daar wil ik 4 sporen voor apart houden !!
maar nu wil ik andere melodien dus drums en andere synth geluiden via pc spelen !! want drum stel heb ik geen ruimte voor en de gewone synts valt mij buiten het budget dus daarom wil ik dit via pc doen ,,

ik zat zelf de denken aan de geluiskaart van motu of rme m-audio ?? welke is wat of wat is een andere leuke ?

zowiso 8 gebalanceerde in/uit gangen !! met mic/instrumenten preams fire-wire spdif en andere mogelijkheden digitale uitlezing van de db's !!

groetjes,

Arjan
Hoi Arjan,

Je hebt dus 1 stereo spoor voor je gitaar, 1 mono spoor voor zang en 1 mono spoor voor accordeon, je zult neem ik aan hooguit 2 van deze instrumenten (gitaar, zang, accordeon) tegelijk gaan gebruiken, dus een kaart met 2 stereo ingangen is voldoende, maar meer mag natuurlijjk altijd.

Drums en andere synths gaan dan software matig, dus via MIDI.

Waarom wil je 8 uitgangen? Ga je de boel aansluiten op een analoge mixer?

Waarom fire-wire, neem je een externe kaart?

Digitale uitlezing van opname nivo's zit in de opname software van de geluidskaart, dus dat gaat wel lukken.

re

re

ik wil zowiso een externe kaart , dit is makelijker met aansluiten en (voorkomt) storingen in de pc !!

fire -wire is ook sneller als usb dus daarom fire wire

en ik wil zowiso nog een analoge mixer kopen ook voor andere doeleinden !

en die 8 kanalen in / uit ja goeie vraag maar dat is dan mischien voor in de toekomst nog wel is handig als ik gevraagd wordt om b.v een orkest op tenemen of band dan ........ is dat wel leuk ;)

groetjes,

Arjan

Geluiskaart Of Workstation

Geluiskaart Of Workstation

hallo ,

ik zit nog altijd met de vraag ,, wat kan ik beter nemen

een geluiskaart of een workstation kwa converters en mogelijkheden ??

groetjes,

Arjan

Bericht door een moderator:
samengevoegd

Back