Hete amp

brmzz

Coder/ Decoder
zit ik me een dagje te werken, merk ik ineens dat de geluidskwaliteit wel heel laag is. en dat ik een tijdje mono zit te luisteren naar mijn tracks en dat ze distorted klinken.

ik op mijn knie'en blijkt de versterker onzettend warm te zijn. echt oververhit.

Mijn vraag is: hoe kan dit?

met in het oog houdend:

ik heb hem op 1/10 open staan.
hij staat los van alle apparatuur en kabels op de grond
hij zit op een aarde stekker.(die weer op een andere aarde stekker in de muur steekt)

Zet je versterker een wat verder open en verlaag het input signaal eens.

Zeg niet dat het helpt maar het kan zijn dat je je signaal keihard aan het insturen bent en dat je op je outputtrap opeens je signaal output aan het limiteren bent met je volumeknop. Dan kan het er dus zacht uitkomen maar je eindtrap staat wel volgas te versterken.

Dat je versterker door hitte gaat distorten klinken en je output mono wordt is iig een slecht teken. Gaat het om een budget versterker toevallig? Een goede versterker heeft altijd een thermische beveiliging en zal in principe nooit vervormen maar met behulp van clipping zichzelf uitschakelen.

@roel: ja hij staat helemaal los op zijn pootjes op de grond.

@Acidfever: Het is een aleasis, nooit geen last mee gehad en een transparant geluid. Hij gaat naar mono als de rechterkant heter word als de linker kant. Bij links staat namelijk ook geschreven mono input. dus dan denkt ie ow aan rechts geen signaal dan gaan we mono verder.

Hij heeft een bescherming maar die gaat niet aan. Hij kan in princiepe 300 watt aan dus dat zou nog even moeten duren. ik ga vandaag alles es opnieuw aansluiten met nieuwe kabels.

thnx!

Origineel geplaatst door brmzz
@roel: ja hij staat helemaal los op zijn pootjes op de grond.

@Acidfever: Het is een aleasis, nooit geen last mee gehad en een transparant geluid. Hij gaat naar mono als de rechterkant heter word als de linker kant. Bij links staat namelijk ook geschreven mono input. dus dan denkt ie ow aan rechts geen signaal dan gaan we mono verder.

Hij heeft een bescherming maar die gaat niet aan. Hij kan in princiepe 300 watt aan dus dat zou nog even moeten duren. ik ga vandaag alles es opnieuw aansluiten met nieuwe kabels.

thnx!

Die bescherming zou thermisch moeten zijn.....dus als ie echt te warm wordt zou de versterker zichzelf moeten uitschakelen tot de temperatuur weer acceptabel is.

Lijkt me toch echt iets niet in orde met deze versterker.....

Ik denk niet dat de versterker uit zichzelf mono zal schakelen. Het kan maar ik heb het nog nooit gezien. Sowieso is een bridged mono altijd een instelling en nooit iets wat automatisch wordt gekozen.

Ik denk dat het wel eens zou kunnen dat je een kapot rechter kanaal van je versterker kan hebben.

Origineel geplaatst door Acidfever

Ik denk dat het wel eens zou kunnen dat je een kapot rechter kanaal van je versterker kan hebben.

dat denk ik ook....helaas...=(

ingredienten:

nieuw kabels.
output volume van mixer naar -12db.
versterker meer open.

en terug is de sound van welleer en na een dag aanstaan geen hitte meer.

Ik denk toch dat het te maken had met te hard insturen. Het enige wat er namelijk de laatste tijd veranderd is is mijn mixer. Van digitaal back to analoog. en de kabels moesten al 10 jaar vervangen worden...

Thnx voor de goede adviezen!!!

Back