SH-101 vals door LFO

Nightly Build

Go for what you know
Bij de SH-101 kan de LFO niet uit gezet worden met als gevolg dat er altijd een LFO aanwezig is ookal is het een hele langzame met de LFO clockrate- en modschuiven helemaal op z'n laagst. De SH-101 klinkt daarom altijd vals.

Is er misschien een manier om die LFO helemaal uit te zetten, bijv. door een afstelling binnenin of moet ik een switch inbouwen?

in het laatste geval, hoe kan ik dat het beste doen zonder de behuizing te molesteren?

tips & tricks please

Waarschijnlijk is de schuif voor lfo modulatie niet helemaal ok meer. Op ebay kun je nieuwe (nagemaakte) schuifknoppen kopen.

Origineel geplaatst door elektrovolt
dat zou kunnen, het zou ook nog de LFO schakelaar in de modulatie hendel zijn.

goeie!

dus die zou ik dan eerst moeten ontkoppelen om te zien of het daar niet aan ligt?

zijn die schuiven ook ergens los te krijgen?
op ebay gaan ze zo te zien alleen per set van 16.

Origineel geplaatst door bounce
goeie!

dus die zou ik dan eerst moeten ontkoppelen om te zien of het daar niet aan ligt?

zijn die schuiven ook ergens los te krijgen?
op ebay gaan ze zo te zien alleen per set van 16.

In het verleden kon je ze per stuk kopen. Maar wie weet hebben de Nederlandse synth-doktoren er wel een paar liggen. Ik zou even contact met ze opnemen...

als het goed is is het slechts een kweste van een stekkertje lostrekken aan de binnenkant... behoorlijk simpel :)

deze ebay - verkoper heeft vaak reserve onderdelen, die opnieuw gemaakt zijn.

ik heb zojuist de clock-rate slider omgewisseld met de noise slider
maar hij doet nog steeds hetzelfde, daar ligt het dus niet aan.

maargoed, ligt dus waarschijnlijk aan de modslider :confused:

maar hoort die lfo dan niet helemaal uit te gaan?
hoe zit dat bij andere 101's... als die clock-rate slider helamaal naar beneden staat hoort het lampje toch uit te blijven?
bij mij blijft hij heel lang aan en vervolgens heel lang uit

Als reinigen niet helpt,kan ik eventueel ook wel die mod-slider voor je repareren zodat hij weer keurig naar 0 ohm gaat. (of dicht genoeg in de buurt komt)

En de doorsnee clockrate slider regelt de snelheid van de LFO van laag naar hoog, niet van stilstand naar hoog....Ondanks dat er een 0 bijstaat.

ik heb zojuist de clock-rate slider omgewisseld met de noise slider
maar hij doet nog steeds hetzelfde, daar ligt het dus niet aan.

maargoed, ligt dus waarschijnlijk aan de modslider :confused:

maar hoort die lfo dan niet helemaal uit te gaan?
hoe zit dat bij andere 101's... als die clock-rate slider helamaal naar beneden staat hoort het lampje toch uit te blijven?
bij mij blijft hij heel lang aan en vervolgens heel lang uit

Als je de clock-rate slider op z'n laagste stand zet, dan gaat de LFO niet uit, maar gaat ie gewoon heel langzaam. Dus ook al zet je er een gloedjenieuwe slider in bij de clockrate, dan blijft de LFO het altijd doen.

Ik zou die clock-rate slider en de noise slider eerst weer omwisselen, want de clock-rate slider is logaritmisch en de noise slider lineair.

En vervolgens zou ik inderdaad die mod-slider eens schoonmaken.

ok ok

dank voor de tips en SaintEric, dank voor het aanbod
Maar ik denk toch dat ik even wacht totdat ik een nieuwe slider heb voordat ik hem weer openschroef
ik durf hem namelijk niet meer zo snel open te halen
er komen steeds stukjes behuizing mee in de schroeven
ik heb al 1 lamme schroef moeten vervangen door een parkertje.

dus iemand een nieuwe slider voor mij?

RL-13339420 - Slide Pot LFO-Rate, VCO-Mod, VCF-Freq/Mod - Out of stock

=(

Je zou de RL-13339421 erin kunnen zetten. Dit is een lineaire slider en er hoort een logaritmische slider in te zitten. Het zal wel werken, alleen kloppen de waardes die naast de slider staan niet meer.

welke sliders in de sh-101 zijn nog meer logaritmisch?
misschien kan ik hem omwisselen met een ander, minder belangrijke

ik heb verschillende sliders die met LFO te maken hebben schoon gemaakt
Het heeft niet mogen baten, probleem is onverminderd aanwezig.
Ik ben er van overtuigd dat het niet aan de sliders ligt.
Ik zou wel eens een andere sh-101 willen proberen.

Back