microfoons en behringer ADA8000

CosmicDreamer

Sonic Passionado
Hello,

Onlangs heb ik zo'n behringer ada8000 gekocht om nog wat meer in/uitgangen analoog te hebben en om mijn microfoon(s) aan aan te sluiten.

Nu vind ik deze nogal stil klinken tegenover de andere apparaten die je eraan kan hangen ook als de fantoompower opstaat moet ik de gain nogal ver opendraaien,

is dat normaal ?

Re: microfoons en behringer ADA8000

Origineel geplaatst door CosmicDreamer
is dat normaal ?

Nee. Wij gebruiken zo'n ADA8000 naar meer dan volle tevredenheid om een drumkit op te nemen en hebben geen last van te lage ingangsvolumes of wat dan ook.
effe voor de duidelijkheid: phantoomvoeding heb je alleen nodig bij condensatormics
ik heb die setup hier niet thuisstaan, dus kan het zo effe niet precies voor je nakijken, maar uit m'n hoofd durf ik wel te beweren dat bij ons geen enkele gainknop boven het midden uitkomt (en dan komt het toch knalhard bij cubase binnenvlammen). De gain gaat bij ons (juist) alleen omhoog als er een instrument op de ADA aangesloten wordt (via de jack-ins), wat we trouwens alleen maar af en toe eens doen met een SPD (die ik persoonlijk nou niet bepaald hard uit vind sturen).

ik heb zo eigenlijk geen flauw idee waar je probleem in kan zitten. Welke microfoons gebruik je ?

ik gebruik zo'n behringer microfoon die geen fantoompower heeft om in de vocoder te zingen ofzo, maar ik heb ook een stagg condensator microfoon .

Maar ik ben ook bepaald geen zanger, als ik voluit keel dan gaat hij natuurlijk wel goed, maar met "zachte geluiden" hebben beide mirofoons wel wat moeite.

Ik heb een HDSP9652 , en de ingangen op de software mixer laat ik dan ook op 0db staan.

Ik zal nog eens moeten proberen...

Back