De synths van Grandaddy?

bjodero

<turboprutser>
Ik probeer te achterhalen welke synths Grandaddy (de band, niet het forumlid...) gebruikt. Ik hoor wel eens dat het allemaal Casio moet zijn, maar de plaatjes in het onderstaande linkje doen toch echt anders vermoeden.
Verder dan 'Yamaha' kom ik niet, en ik verwacht dat hier wel wat freaks zitten die die meuk direct herkennen. Kom maar op!
Of als je meer weet over toetsinstrumenten van deze baardmannen: schroom niet...

http://www.nineup.com/noisepop99/gallery/grandaddy.html

De laatste keer dat ik ze in Tivoli op bezoek had:

2x XP50
Microkorg

Groet,
Allert

nee een an1x is niet zo plat.
Ik denk eerder dat ik een P200/P250 zie met een ex5 of ex7 erop (die zijn blauw)

Re: De synths van Grandaddy?

Origineel geplaatst door bjodero
Ik probeer te achterhalen welke synths Grandaddy (de band, niet het forumlid...) gebruikt. Ik hoor wel eens dat het allemaal Casio moet zijn, maar de plaatjes in het onderstaande linkje doen toch echt anders vermoeden.
Verder dan 'Yamaha' kom ik niet, en ik verwacht dat hier wel wat freaks zitten die die meuk direct herkennen. Kom maar op!
Of als je meer weet over toetsinstrumenten van deze baardmannen: schroom niet...

http://www.nineup.com/noisepop99/gallery/grandaddy.html

Hier dan toch een reactie van de forum grandaddy, een grandaddy, de band, liefhebber trouwens. Ik heb onlangs in een Engels blad, zoiets als die Feedback bladen, een interview met Jason van Grandaddy gelezen. Het ging vooral over zijn gear en alle bovenstaande antwoorden zijn niet de bakken die het typische Grandaddy synthgeluid produceren, dat komt namelijk uit een trits nogal simpele Kawai bakkies. Types waarvan er volgens Jason weinig gemaakt zijn, en waarvan hij er een aantal heeft. Daarnaast gebruikt -ie heel veel effect pedaaltjes, hij heeft een enorme verzameling. Hij noemde in het interview ook nog het model Kawai dat -ie't meest gebruikt heeft, maar daarmee moet is mis zijn gegaan op de redactie, want het vermelde type bestaat niet, maar wel allerlei varianten erop. Ik meen het interview bewaard te hebben, maar kon het vandaag niet zo snel meer vinden. Het ging in ieder geval NIET om de modellen die ook onder de naam Teisco zijn verhandeld. Dus geen 110, 100, 60 etc.

KAWAI PH150 ?

KAWAI PH150 ?

Interview weer boven water gekomen. De typische Grandaddy riedels blijken vooral uit een Kawai PH150 te komen. Maar over dat type is op internet niets te vinden. Waarschijnlijk een tikfout in het artikel.

Lytle zegt nog dat Jan Hammer het ding heel veel gebruikt heeft voor Miami Vice. "Very dramatic en gooey... Maybe 12 bit technology..." En "bad electronic steel drums..." zitten er ook in.

Daarnaast gebruikt -ie nog een hele stapel andere synths van de grote merken, o.a. een Juno 60.

:doei:

Back