Meer Ultra Focus- USB gelijken ?

kees52

Ingeburgerd
Heyo Allemaalos :doei:

Ik heb nu de Ultra Focus als VSTí en ben daar zeer tevrden over. Het is van Ultimate Soundbank.
Nu zou ik graag nog een paar VSTí's hebben die een soort hetzelfde zijn. Weet iemand dit ? Ultra Focus zijn syths van de laaste 30 jaar.

Hier een rijtje van de synths die ze gebruikt hebben voor de Ultra Focus van USB:

Roland ; Jupiter 4 en 8, JD 990 e.a.
Yamaha; CS 60 en 80 en FS 1, CS 15, CS 40 en DX e.a.
Korg; PS3200 MS20, Trident e.a.
PPG
Moog; Minimoog en memorymoog
ARP; chroma, 2600
Sindclavier II, M400, Melotron, kawai en nog veel meer.

Welke andere VSTí hebben vergelijkbare sound/patches als Ultra Focus ? Liefst ook met net zoveel geluiden/soundjes als de Ultra Focus. Die dus de dikke jaren eind 70 en hele 80's synths doen herleven.

Dank jullie wel.
Fijne avond nog !
Groetjes,

Kees
:biertje:

Ik vind dat Atmosphere en Trilogy goed te vergelijken zijn qua geluidskwaliteit met Ultra Focus en X-treme FX van USB. Spectrasonics gebruikt ook de UVI engine voor deze twee plug-ins. Op een of andere manier vind ik al deze plug-ins beter klinken dan de libraries die met een Kompakt player worden gebundeld.

Origineel geplaatst door Inflexus
Ik vind dat Atmosphere en Trilogy goed te vergelijken zijn qua geluidskwaliteit met Ultra Focus en X-treme FX van USB. Spectrasonics gebruikt ook de UVI engine voor deze twee plug-ins. Op een of andere manier vind ik al deze plug-ins beter klinken dan de libraries die met een Kompakt player worden gebundeld.

Dat ben ik helemaal met je eens en de GUI vind ik ook beter werken dan die van NI kontakt

Back